Inlägg från: Trillian80 |Visa alla inlägg
  • Trillian80

Jag skäms för min son

Ni tror inte att detta är ytterligare en skämttråd? De verkar växa som mögelsporer ju =(
    Varför skulle man misstänka Aspbergers när en pojke råkar ha andra intressen än den stora majoriteten liksom? Nä, måste vara skämt.

• Trillian80

Efter att ha läst lite i tråden så inser jag att alla uppenbarligen inte tänker i samma banor.. För mig skulle dessa "special"-intressen inte få mig att höja på ögonbrynen ens, men för andra verkar det vara väldigt viktigt att kontrollera sina barns intressen. Om det nu visar sig vara Aspbergers, skulle TS kunna tänka sig att acceptera sin sons "märkliga" intressen då?

• Trillian80
    multivitaminjuice skrev 2011-05-06 17:19:30 följande:
    Det är väl också för att han har svårt med de sociala kontakterna? Att ha ovanliga intressen är också typiskt. Men vadå? Vad är det för fel med att ha AS? De flesta vuxna jag träffat med AS hade jag aldrig gissat att de hade någon diagnos om jag inte vetat om det, så man behöver inte vara såå udda och konstig bara för att man har AS, det är jätteolika från person till person.
    Mm, det var dit jag ville komma i mitt andra inlägg. Att det liksom inte borde spela någon roll.
Svar på tråden Jag skäms för min son