Pyssel för barn i 2 års åldern!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!
Just nu ligger det stenar på torkning som ska färgläggas av min dotter på 2år & snart 4 månader, som sedan ska få pryda rabatter och liknande platser!!
de ända motiv jag tänkt göra är att hon ska få måla en lite större sten i sina färger. sen när den torkat tänkte jag måla ett hjärta över färgerna i vitt vara kanterna alltså) och använda som dörrstopp annars görs de inget sånt än! måste lära sej hantera grejerna först tycker jag, ska köpa lite pärlor och såna saker, har inget sånt hemma, så vi gör de först, en får dom börja föreställa saker!!
Idag har vi målat med vattenfärger. sen målat med fingerfärger. Och målat en glasburk med fingerfärger med en pensel! Nu håller vi tummarna för att hennes farmor hittar nå glitter i bokhandeln som vi kan dekorera det med! <3
Bor i ett litet samhälle, längtar tills vi åker till "stan" så jag kan köpa upp lite riktiga färger, glitter, träknappar, magneter, riktigt lim mm
va skoj! vi har köpt barnsax, men hon får itne till de riktigt, men tycker de är skoj att försöka! själv sitter man med hjärtat i halsgropen haha.
fick tag på glitterlim hos bokhandeln så nu är de glitter på hennes målade stenar, blev så fint så! och hon blev så upprörd när grejerna behövde plockas bort för att vi skulle äta middag, stackars lillgumman!!
Skicka in tips nu!!!
hahaha, visst är de roligt nästan jämt? se till att han inte är med nästa gång, haha, så är man optimistisk tills man kommer hem iaf!!
Här har de tagit fart ser jag! kul!
Jag har tagit en sko kartong, klätt i julklappspapper fast ut å in så de blev brunt. Sen har jag klippt ut hjärtan å katter i färgat papper, när dottern sovit middag ska hon få limma fast dom på lådan så hon har en till låda att förvara pyssel i! Lägger in bilder sen!
Lägg in bilder ni också!
Recept på Play-doh lera!
5 dl vetemjöl
2 dl salt
5 dl kokhett vatten
2 msk olja
2 msk citronsyra
Blanda bara ihop alla ingredienser & det är klart! Om du vill ha färg på leran (vilket alltid är lika roligt) så sätter du några droppar karamellfärg eller lite färgpulver i vattnet innan du tillsätter det i mjöl/salt blandningen
Trolldeg
2 delar vetemjöl
1 del salt
½ del vatten
lite olja för att göra degen smidig & för att den inte ska fastna i allt & alla.
När figurerna är klara bränner man degen i ugnen i 50-75 grader tills figurerna torkat!
sambon fyllde år förra helgen. Han fick sovmorgon å jag gjorde lite goda frallor med massa pålägg å kokta ägg osv, dagen innan hade jag gett dottern en gammal barnmatsburk å fingerfärgerna (har inga glasfärger än) som hon färgade glaset med. Sen klät jag den torka å sprayade med lack så färgen inte ska lossna. Sen fick hon glitterlim-pennor och lade på lite glitter också
Den hade vi tänt ljus i vid frukostbordet, oj så fint hon tyckte de var
Tog en tom skokartong.
Klä i valfritt papper.
Klipp ut figurer i färgat papper, elelr varför inte bara rutor å cirklar??
Jag tog skol-lim, fanns på ICA som bara är att tvätta bort med vatten.
Visade hur man kletade lim med penseln.
Hon ville först sätta dom med limmet uppåt, men tillslut så förstod hon! och blev tok arg när figurerna tog slut
ni som låter barnen göra halsband, hur gamla är barnen å hur stora är hålen som dom kan trä i? sitter kollar på http://www.pandurohobby.se och vet inte vilken storlek man ska ha....
regn idag igen! klippte ut säkert några hundra fyrkanter i färgat papper och gav dottern ett helt papper och lim. De var skoj! och krävdes ingen ansträngning från en annan hahaha. (lade papperen på hög, klippte långa bitar p sen klippte jag av dom bara)
ingen med mer pyssel tips?
inga fler tips??
jag använder akrylfärg på stenarna! sen har vi även såna där glitter pennor, typ glitter lim, som man kan kleta när stenarnas färg torkat
jag använder de vanliga klistret från ICA, kommer inte ihåg vad de heter nu.
Har också plockat in saker, stenar, mossa från träd osv osv. min dotter blir 3år i januari, men jag fortsätter nog i denna tråd ändå
ja, jag såg det förut, pärlorna på nätet, ska kolla när jag är i närheten av en butik så man ser riktigt!