• MammaTillDomFinaste

Pyssel för barn i 2 års åldern!

Här jag vi tipsa om olika pysseltips för dom regniga dagarna!! Lägg gärna in bilder på era barns konstverk också!!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Pyssel för barn i 2 års åldern!
  • MammaTillDomFinaste

Just nu ligger det stenar på torkning som ska färgläggas av min dotter på 2år & snart 4 månader, som sedan ska få pryda rabatter och liknande platser!!

• Dimitra

Min tös blir 2 år i veckan Hon gillar att trä halsband med stora pärlor på en sån där stretchig tråd. Om man doppar ena änden av tråden i smält stearin och låter det stelna så har man gjort en ofarlig "nål".

The Dimitra universe.
  • Dimitra
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-05-05 10:55:48 följande:
    Just nu ligger det stenar på torkning som ska färgläggas av min dotter på 2år & snart 4 månader, som sedan ska få pryda rabatter och liknande platser!!
    Ja, vilket bra tips
    The Dimitra universe.
  • 0810

Bra initiativ till tråd! Lägger i favoriter! Min dotter är 2½, och de pyssel hon gillar mest är

*Måla och rita
    *Klippa och klistra (limma fast det som är klippt på kartong)
    *Stämpla med färger
    *Göra halsband och armband
    *Leka med lera/trolldeg

• Caranlachiel

Bra tråd! Har en son som fyllde 2 nu i april.

Fingerfärg är ju himla kul (om man som mamma klarar av kladdet som följer... ).
    I helgen ska han få hjälpa mig att gräva i trädgården, jag ska plantera lite buskar och kryddor. 

BF 16 november
  • MammaTillDomFinaste
    Dimitra skrev 2011-05-05 10:56:38 följande:
    Min tös blir 2 år i veckan Hon gillar att trä halsband med stora pärlor på en sån där stretchig tråd. Om man doppar ena änden av tråden i smält stearin och låter det stelna så har man gjort en ofarlig "nål".
    men va smart!! de ska jag testa, perfekt för att träna fingerfärdigheten! 

ja min dotter är riktigt svag för vattenfärger, de räcker med att hon ser lådan så ska hon måla! Och dom säger på dagis också att hon kan sitta och rita i evigheter!!

Nu har jag inga riktiga färger egentligen, men har burkar med fingerfärg som är oöppnade som hon kan måla stenarna med, har köpt lack (på sprayburk, visste itne att de fanns hahaha) så dom kan lackas så dom håller ute tänkte skulle vara mysigt att ha i ute krukorna och några små på ett ljusfat! synd bara att jag inte har nå glitter, de hade nog varit populärt! kanske kan skicka in sambon på ICA å se om dom har glitter pennor? hmm....

Ja, de är roligt med pyssel som underhållning regniga dagar elelr då man allmänt har mycket att göra inne (fast oftast leder de ju till att man får ännu mera att städa, hahaha) och är ju oftast populärt!

Min kusin är pysselgalen så jag har massa tips från henne, men detta är ju ett perfekt sätt att få nya idéer!!

stenarna är från marken bara, vi begravde en hund i höstas, våran gräsmatta är extremt stenig så vi fyllde en skottkärra med bara sten som vi tömde längre bort, som jag nu gått igenom och plockat upp alla stenar i bra form osv  
  • orf

Åh va bra!

Jag behöver också lite inspiration. Förutom det som sagts så tycker vår pojk om att trä pärlor på piprensare. Lite enklare än tråd. Piprensare är bra till mycket, tex kladda i flytande lim och vattenfärger.

Gör ni motiv? Tex på förskolan liknar nästan allt pyssel någonting, tupp till påsk, tomte till jul osv. Vi bara använder en massa material tillsammans.

Måla och bygga figurer i äggkarttong, tomma hushållspappersrullar, flörtkulor mm borde man kunna göra snart. Göra grisar eller bilar av petflaskor.

• MammaTillDomFinaste

de ända motiv jag tänkt göra är att hon ska få måla en lite större sten i sina färger. sen när den torkat tänkte jag måla ett hjärta över färgerna i vitt vara kanterna alltså) och använda som dörrstopp annars görs de inget sånt än! måste lära sej hantera grejerna först tycker jag, ska köpa lite pärlor och såna saker, har inget sånt hemma, så vi gör de först, en får dom börja föreställa saker!!

• MammaTillDomFinaste

Mitt fina hjärta, koncentrerad!!

Gul var tydligen favorit färgen! Ska skaffa riktiga färger, men närmaste affär där de finns pyssel saker är 14 mil bort, men vi ska väl ner någonting å då blir de att inhandla bättre färger, glitter å lite pärlor å snören
Svar på tråden Pyssel för barn i 2 års åldern!