• Fru LB

Pyssel för barn i 2 års åldern!

Kan tips om mönser-saxar också,  de är inte vassa.

• Fru LB

Potatiskex, är bra att baka med barn som gillar att kavla och trycka ut figurer. Osötade och osaltade är de också så ev småsyskon kan äta dem, dessutom är de goda till t ex soppa.

• Fru LB
    LinaJo83 skrev 2011-10-20 12:50:32 följande:
    På krykansbarntimma som vi går på så målde de på tygpåsar förra veckan... det tyckte jag var en bra grej... perfekt som julklapp till mormor eller farmor!!!
    Perfekt för mig som gillar att sy också. Tack för tipset :)

• Fru LB

Min dotter klipper med en barnsax och har väl gjort sen hon var strax över 2 (2 år och 9 mån nu). Vi använder vattenfärger när hon målar, men funderat på att köpa "flaskfärger". Pärlar halsband med pärlor med stort hål och pärlar pärlplattor med de stora hama pärlorna gör hon nu. 

• Fru LB
    Alexi skrev 2011-10-21 09:39:22 följande:
    Vad är skillnaden mellan vattenfärger och flaskfärger?
    Vattenfärger tänker jag på de torra "kakorna" och flaskfärger är flytande som man trycker ut. Vet inte vilka som är bäst för små barn, men vattenfärgerna blir lätt att barnen bara målar med vattnet och hela pappret blöts upp.
  • Fru LB

Kan tipsa om "art attack" på disney junior, googla på det om ni inte har kanalen, de har lite tips på nätet också. Det mesta är för större barn men kul pysselgrejer är det i a f.

Svar på tråden Pyssel för barn i 2 års åldern!