• gullehjärtat

    ProMarker

    Någon mer som målar med ProMarker pennor?
    Skulle vara kul att dela tips om vilka färger vi använder och så :)

    Har du en blogg/hemsida där du visar upp lite resultat så länka gärna! ;)
    Jag har själv lagt upp lite bilder i min blogg..


  • Svar på tråden ProMarker
  • EllanEriksson

    JAG!! JAAAG!!!
    ...ja.. jag xD

    Har ca... *räkna*  60 markers, då endast av märken ProMarker. Har även ca 26 av märket NeoPico :) Ett japanskt märke som är jättebra :) 

    Jag har en deviantart.

     ellaneriksson.deviantart.com...äre så..? *kolla upp* hade rätt ^^

    Men ja..  

    ellaneriksson.deviantart.com  

     Har dock nte mycket nytt, senaste är ifrån feb eller mars tror jag.. Tyvärr kanske det inte är så mycket av just markers heller men ska ladda upp mera när jag har fixat med skanner och så :P 

    Vet dock inte om min stil kommer tilltala dig då jag tecknar manga och tyvärr mest rollspelskaraktärer..
    Men ska börja ta emot comissions så att jag kan sälja lite bilder med ^^  

  • gullehjärtat

    Snygga rollspelskaraktärer ;) Om du börjar sälja kan jag nog va intresserad av att köpa till mina bröder..

    Manga är fint! Men tyvärr inget jag kan rita. ProMarker är väl nästan gjorda för just manga?

    Jag ritar lite barntavlor och porträtt :) Har inte så mycket tid över med två små gossar också, men ett par "tavlor" i veckan :)
    Kika gärna in på min blogg ljuvligtvitt.blogg.se

    Deviantart? Är det en sida just för konstnärer? :) Att man har som en hemsida där?

  • EllanEriksson

    Jag är intresserad av att börja sälja och har en, rätt billig, prislista klar :)

    ProMarkers går ofta under namnet "special tusch för manga-tecknande" ^_^

    Jag har vart in på din blogg och kollat lite ^_^ ganska intresserad av en sån där dop-bild.. Men då jag inte har nått eget barn skulle det nog snarare bli en åt mig själv xD

    Deviantart är en hemsida där man kan bli medlem och visa upp sina bilder :) många säljer bilder därigenom med :)

  • gullehjärtat

    Haha, du får gärna beställa en till dej själv ;)

    Jag kan inte se alla dina bilder? Måste nog bli medlem först :)
    Skulle vara toppen med en sån sida ju!

    Måste berömma dig för att du kan måla så många poser :) Du kanske skulle måla serier?

    Har du någon fin färg att tipsa om?
    Jag gillar "cornflower", brukar använda den som jeans färg.
    Rödaste färgen jag hittat heter "ruby", jätte fin röd!

  • EllanEriksson

    Jag använder också Cornflower som jeansfärg xD Har en ny, lägger in den här, där killen har cornflower och den ger sån otrolig kontrast emot hans hud xD
    Tjejen har Cyan.. :)

    Den röd jag brukar använda, av Promarker-märket, är Poppy.. Otroligt starkt röd men älskar den!

    Nån fin färg kommer jag inte på nån speciell men en av de färger jag finner mycket användning för är, OTROLIGT nog, Coral! Trodde att jag ALDRIG skulle få nytta av den men alltså.. Den är nog en av de bästa jag har då den funkar så bra som ärrvävnadsfärg :)
    Det är bra om man har karaktärer som har mycket ärr ^^

    Jag håller på mycket med serieidéer men att få till historien ordentligt är det svåra.. Har 3-4 idéer som jag vill få ner ordentligt :/

    Kan lägga upp den, jag tror, du inte ser.. För dem har "mature"-varning.. Nästan lite farligt att lägga upp naken hud på den där sidan xD 



    Visserligen är det en bild gjord i färgpennor men jag är rätt nöjd med den :) 


    En av de absolut nyaste ;)


    Bild tagen med telefonen så därför syns min dators ljus bakom bilden xD
    Lite sexuell kanske men men XD

     
  • gullehjärtat

    Coral använder jag till läppar när jag gör porträtt :)

    Snygga magrutor ;) Gillar sättet du målat dom på. Överhuvudtaget så målar du kroppar på ett grymt sätt!

    Jag vill också kunna måla på ett visst sätt sådär. Men är väl inte tillräckligt kreativ? Fantasilös? Målar hellre bara av :P
    Målade ett självporträtt senast (finns i bloggen), kändes mysko att måla sig själv, för seriöst på något sätt. Hade varit perfekt att kunnat målat de i en annan stil. Har du någon figur som föreställer dig?

    Sorry att jag är dålig på att svara här inne. Fullt upp med mina små :)

    Hann inte med att skaffa en sån där sida ikväll, men imorgon :)

  • EllanEriksson

    Tack så mycket! :D känns så bra att höra uppskattning :)

    Det är bara att börja testa sig fram och hålla sig till att fortsätta så :)
    Kan lägga in nåra fler om du vill sen :)

    Jag har nån bild som självporträtt men de har inte blivit av att jag lagt upp den någonstans :)

    Det är okej ^_^ förstår att de blir mycket så :P får puffa ofta så kommer du inte undan :P

Svar på tråden ProMarker