• Rockabilly

Kärlekshandtag!!

HUR i hela hisingen blir man av med bilringarna runt magen?!

Jag är ju smal i övrigt! Hjälp!

• Svar på tråden Kärlekshandtag!!
  • Rockabilly
    mamma linuttan skrev 2011-05-05 22:42:30 följande:
    Någon med samma problem som mej, det är en jä-ligt bra fråga. Om du kommer på hur så hör gärna av dej! Min sambo säger att det är min kostcirkel efterssom jag inte får bort den :) hihi
    Jag har mailat Anna Skipper nu och hon måste ju veta! Återkommer med svar =)
  • Topcom

Lägg dig med benen åt sidan och armen ut från kroppen åt samma håll. Lägg den andra handen under huvudet och kör situps rakt upp. Då känner du att det tar på sidan av magen:)

• Topcom

Du lägger alltså benen 90 grader och tar ut underarmen åt samma håll som stöd för balansen! värt att testa!

• Rockabilly
    Sthlmsparlan skrev 2011-05-06 08:31:17 följande:
    Du lägger alltså benen 90 grader och tar ut underarmen åt samma håll som stöd för balansen! värt att testa!
    Oj jag fattar inte! Kan du inte måla på paint? Skrattande
  • Noxigen

behåll handtagen, de e sexigt Kvinligt som ajsingen.

Annars kan man åka rullor, ger bra träning för mage, höft rumpa mm mm. 

• 010306

Vad tränar du då? Mkt kondition men även styrka?
    för att man är smal säger ju inget om man är tränad eller inte egentligen.

• Rockabilly

Måste bara säga att jag har fått svar från Anna Skipper! Trodde aldrig hon skulle maila tillbaka. Och hon skrev ett jättelångt mail, men tar det lite kortfattat här. Hon sa att jag antagligen har en "kortisolmage". Alltså att jag stressar så mkt att det sätter sig på magen. Jag ska stressa ner, köra lite yoga, träna och sluta äta mackor, potatis och pasta.

Så det ska jag hålla så får vi se om det blir ngn skillnad!

• Topcom

Tänk dig att denna bild är tagen uppifrån. Sedan kör du situps, fast med benen 90 grader åt ett håll. Du kommer känna att det kniper till vid sidan av magen:) Den fula runda handen är alltså armen under kroppen som stöd ovh den  andra armen stödjer navken som vid vanliga situps
  • Rockabilly
    Sthlmsparlan skrev 2011-05-09 08:21:33 följande:

Tänk dig att denna bild är tagen uppifrån. Sedan kör du situps, fast med benen 90 grader åt ett håll. Du kommer känna att det kniper till vid sidan av magen:) Den fula runda handen är alltså armen under kroppen som stöd ovh den  andra armen stödjer navken som vid vanliga situps
    Haha sicken snygger bild =) Nu fattar jag iaf! Tack!
  • Topcom

Hahahaha, har blitt expert på coola paint då jag gör modeller i skolan! Haha!

• proo

Att träna musklerna där tar inte bort bilringarna. Du kan inte punktförbränna fett. Självklart kan det förbättra utseendet en bit om du tightar till magmusklerna och träning är aldrig fel, men om du verkligen vill bil av med ringarna så måste du få bort fett.
    Det gör du bäst genom deff. Här är en allmänt välansedd guide som ger dig den viktigaste informationen: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

• Cam78

STAVGÅNG!!! Hjälpte mig att komma i form till mitt bröllop, nu efter 2 barn och massor av foglossning planerar jag att köra dra gång som kondition och fett är ränning samt styrka för att bygga muskler. Skall dock vänt med träningen just nu då det bara är 17 dagar sedan mitt senaste larmsnitt. Promenaden blir effektiv och du får snygg hållning. Dessutom är det innga stötar och hopp för bäckenbotten som löpning innebär. Satsa på stavar från Apoteket och kolla in "nordic walk". Ge det 3ggr i veckan i några veckor så skall du få se på grejer. Lycka till!!

• seki

Man kan inte punkträna. och dålig och sluta helt med kolhydrater. man kan minska lite men för att ha 
    energi så måste man ha kolhydrater. träna kondition och styrka ( muskler förbränner när man vilar också )
    och ät ALLTID frukost, då äter man mindre på kvällen. passa på och gå ut med barnvagnen varje dag. träna situps eller prova zumba. jag köpte deras video..träningen är 20min och man döööör sen hur trött man blir. verkligen effektiv. tipset är att träna varier så att man förbränner fett över hela kroppen.som sagt.bara för du tränar magen behöver inte fettet försvinna där..går Ej och punktförbränna. 

• susa

Har någon provat en rockring med lite tyngd i? Det ska fungera på alla muskler kring mage/rygg har jag hört. Skulle själv vilja prova.

• IdaMaria

Håller med om att man inte kan punktförbränna men coreträning bygger upp hållningen och musklerna kan "dölja" fettet till viss del. Sen spelar det inte så stor roll vad man äter utan att man äter varierat över dagen och att inkomster och utgifter går jämt upp... sen är det ju tyvärr så att vissa lagrar mer fett runt magen....

• johannuh

Man ska ju inte göra sit ups om man varit gravid? Magmusklerna delar sig bara mer, gör plankan istället

• Likaskeptisksomförr
    proo skrev 2011-05-09 11:31:25 följande:
    Att träna musklerna där tar inte bort bilringarna. Du kan inte punktförbränna fett. Självklart kan det förbättra utseendet en bit om du tightar till magmusklerna och träning är aldrig fel, men om du verkligen vill bil av med ringarna så måste du få bort fett.
    Det gör du bäst genom deff. Här är en allmänt välansedd guide som ger dig den viktigaste informationen: www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=...
    This! 
Svar på tråden Kärlekshandtag!!