• Verum

    Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?

    Igår kväll när jag skulle åka till affären kände jag hur bilen liksom hoppade till när jag började backa. Jag lade i ettan igen och körde framåt och kände hur det hoppade till igen. Trodde det hade blivit något fel på bilen så jag backade ut ur garaget igen och hoppade ur bilen för att kolla. Där låg resterna av grannens katt... Grannen och jag har bråkat massor om den här katten så jag misstänker att hon inte kommer att tro att det var en olyckshändelse. Så vad gör jag nu? Har funderat på att lägga katten på vägen här utanför ikväll för att få det att se ut som en olycka. Har ni några bättre förslag?

  • Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?
  • Steffi

    Nja.. Jag hade nog lindat in katten i en hundduk och gått till grannen och sagt som det var.. Det är vad jag hade gjort.

  • agtiwi

    Ring polisen då och upplys dom om vad som hänt, samt berätta att du inte vet hur du ska gå till väga då ni är osams. Bättre att vara ärlig och förekomma.

  • Verum

    Kan jag få böter för det här?


    Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • Maja1980

    Stakars katten! Men olyckor händer. Berätta om det för ägaren!!!  ...eller se till så att ägaren får veta att den är död åtminstone. Min mamma som älskar sin katt skulle bli sååå ledsen om hennes katt aldrig kom hem igen och aldrig få veta vad som har hänt med den.

  • Verum

    Ja, jo det var ju en "olycka" så visst borde hon få veta. Jag kanske kan ta ett kort på katten och lägga i grannens brevlåda med en karta till kattkroppen. Problemet är bara att hon nog kommer att misstänka mig.


    Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • En Åsa
    Verum skrev 2011-05-07 12:23:09 följande:
    Ja, jo det var ju en "olycka" så visst borde hon få veta. Jag kanske kan ta ett kort på katten och lägga i grannens brevlåda med en karta till kattkroppen. Problemet är bara att hon nog kommer att misstänka mig.
    Haha, då verkar det som att det var planerat! mord liksom. Nä, gör som agtiwi skrev, ring polisen och hör hur du ska göra tycker jag.
  • Verum

    Provade att ringa polisen. Han bara skrattade och lade sedan på i örat på mig.


    Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • agtiwi
    Verum skrev 2011-05-07 12:42:31 följande:
    Provade att ringa polisen. Han bara skrattade och lade sedan på i örat på mig.
    Ring igen. Börja med att tala om att du och grannen har problem er emellan och berätta sen om katten. Inte säkert att det är samma polis som svarar. Om det inte är det så kan du ju i början av samtalet även berätta att förra polisen du talade med skrattade dig i örat och att du själv inte finner denna händelse det minsta lustig.
  • Verum

    Ja det här gick ju bra... Ringde igen och då hotade de med att anmäla mig om jag inte slutade trakassera dem. Tror katten får hamna på vägen i natt.


    Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?