Inlägg från: Verum |Visa alla inlägg
  • Verum

Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?

Igår kväll när jag skulle åka till affären kände jag hur bilen liksom hoppade till när jag började backa. Jag lade i ettan igen och körde framåt och kände hur det hoppade till igen. Trodde det hade blivit något fel på bilen så jag backade ut ur garaget igen och hoppade ur bilen för att kolla. Där låg resterna av grannens katt... Grannen och jag har bråkat massor om den här katten så jag misstänker att hon inte kommer att tro att det var en olyckshändelse. Så vad gör jag nu? Har funderat på att lägga katten på vägen här utanför ikväll för att få det att se ut som en olycka. Har ni några bättre förslag?

• Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?
  • Verum

Kan jag få böter för det här?

Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • Verum

Ja, jo det var ju en "olycka" så visst borde hon få veta. Jag kanske kan ta ett kort på katten och lägga i grannens brevlåda med en karta till kattkroppen. Problemet är bara att hon nog kommer att misstänka mig.

• Verum

Provade att ringa polisen. Han bara skrattade och lade sedan på i örat på mig.

• Verum

Ja det här gick ju bra... Ringde igen och då hotade de med att anmäla mig om jag inte slutade trakassera dem. Tror katten får hamna på vägen i natt.

• Verum

Nu var det just för kattens skull vi hade konflikten. Katten ligger iaf på vägen nu. Får se om någon reagerar över det.

• Verum

Ja men, hoppade och hoppade. Trodde inte att jag hade lagt i växeln ordentligt eller att det var något fel på bilen. Men, men...nu är saken ur världen iaf.

• Verum

@ summerhunter - Va?

• Verum

För de som är intresserade.... Tror inte att ägaren har fått veta någonting. Vägen är tättrafikerad och när jag åkte förbi idag kunde jag bara skönja en stor fläck på vägen.

• Verum

@ Rambo - Nu tycker jag att du kan lugna ner dig litegrann. Det är ju faktiskt bara en jobbig katt det handlar om.

• Verum

Jag har haft katter, hundar, fåglar och hamstrar genom åren. Sist jag riktigt sörjde ett avlidet djur var när min hamster Pelle dog när jag var tio år. Jag ska försöka komma på något bra sätt att låta grannen veta. Kommer inte att prata med henne då jag är rädd att det kommer att skina igenom hur glad jag egentligen är över att katten inte kan förpesta vår tillvaro mer.

• Verum

Sandlådan? Jag lade den i Tro det eller ej. Tyckte det passade bra eftersom jag körde över katten tre gånger.

• Verum

Jaha. "Tack" för informationen.

Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?