• Verum

Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?

Igår kväll när jag skulle åka till affären kände jag hur bilen liksom hoppade till när jag började backa. Jag lade i ettan igen och körde framåt och kände hur det hoppade till igen. Trodde det hade blivit något fel på bilen så jag backade ut ur garaget igen och hoppade ur bilen för att kolla. Där låg resterna av grannens katt... Grannen och jag har bråkat massor om den här katten så jag misstänker att hon inte kommer att tro att det var en olyckshändelse. Så vad gör jag nu? Har funderat på att lägga katten på vägen här utanför ikväll för att få det att se ut som en olycka. Har ni några bättre förslag?

• Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?
  • Verum

@ summerhunter - Va?

Kevin-02 <3 Neo-04 <3 Stinah-05 <3 Tindra-07 <3 Liam-10 <3
  • agtiwi
    Verum skrev 2011-05-08 15:08:21 följande:
    @ summerhunter - Va?
    Tror summerhunter svarade på inlägg nr 19.

Hur har det gått, hört något?
  • Mandel
    summerhunter skrev 2011-05-08 11:51:16 följande:
    Jaha, och om katten varit en 1-åring som rymt på ett ögonblick då?
    Om det vore en 1-årig katt som rymt på ett ögonblick så borde katten inte har kunnat orsaka grannosämjan dem emellan.
    Det verkar vara en katt som är orsaken till bråket.
    Är det en 1-årig katt som är van att vara ute så sticker den bara inte helt plötsligt - fortfarande ägarens ansvar.
    Är det en 1-årig katt som normalt går i koppel så kan inte katten varit orsak till så mycket osämja. Om nu inte katten ändå med koppel kommer in på TS "revir" eller om katten sitter och skriker i högan sky för att den inte vill vara kopplad. Katter brukar dock inte skrika så mycket.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • viseversa
    Mandel skrev 2011-05-08 17:43:41 följande:
    Om det vore en 1-årig katt som rymt på ett ögonblick så borde katten inte har kunnat orsaka grannosämjan dem emellan.
    Det verkar vara en katt som är orsaken till bråket.
    Är det en 1-årig katt som är van att vara ute så sticker den bara inte helt plötsligt - fortfarande ägarens ansvar.
    Är det en 1-årig katt som normalt går i koppel så kan inte katten varit orsak till så mycket osämja. Om nu inte katten ändå med koppel kommer in på TS "revir" eller om katten sitter och skriker i högan sky för att den inte vill vara kopplad. Katter brukar dock inte skrika så mycket.
    ?????
  • Verum

För de som är intresserade.... Tror inte att ägaren har fått veta någonting. Vägen är tättrafikerad och när jag åkte förbi idag kunde jag bara skönja en stor fläck på vägen.

• Laurora
    Verum skrev 2011-05-08 18:02:58 följande:
    För de som är intresserade.... Tror inte att ägaren har fått veta någonting. Vägen är tättrafikerad och när jag åkte förbi idag kunde jag bara skönja en stor fläck på vägen.
    Skönt, hoppas du får lite lugn efter detta om de nu bråkat som fan över katten innan.
  • Ramborg

Vilken tragisk människa som låter sina konflikter gå ut över ett oskyldigt djur.

Ännu mer tragiskt att inte tala om för ägaren när du vet att katten är död. Noll empati för någon som säkert letar och är orolig. Bara för att ni har en konflikt...

Du har inte funderat på om du har någon form av personlighetsstörning? Så elak och empatilös brukar inte normala, välfungerande människor vara.

• Verum

@ Rambo - Nu tycker jag att du kan lugna ner dig litegrann. Det är ju faktiskt bara en jobbig katt det handlar om.

• Ramborg

Jag kan bara tänka på hur olycklig jag hade varit om min katt inte kom hem, och hur länge jag hade hoppats på att hon skulle komma tillbaka...

Jag inser väl någonstans att den som aldrig haft husdjur inte kan förstå hur mycket ett djur kan komma att betyda. Jag ber om ursäkt för det där med personlighetsstörning. Det var att gå för långt.

Kan du inte säga till grannen att du sett en överkörd katt på vägen som har samma färg som grannens? Så att grannen slipper gå och hoppas varje kväll hela sommaren.

Eller är konflikten för allvarlig för att du skall unna grannen att få sörja?

• Verum

Jag har haft katter, hundar, fåglar och hamstrar genom åren. Sist jag riktigt sörjde ett avlidet djur var när min hamster Pelle dog när jag var tio år. Jag ska försöka komma på något bra sätt att låta grannen veta. Kommer inte att prata med henne då jag är rädd att det kommer att skina igenom hur glad jag egentligen är över att katten inte kan förpesta vår tillvaro mer.

• puss

TS, har du eller moderator lagt tråden i sandlådan?

I will mustardize you
  • Verum

Sandlådan? Jag lade den i Tro det eller ej. Tyckte det passade bra eftersom jag körde över katten tre gånger.

• puss
    Verum skrev 2011-05-08 18:51:31 följande:
    Sandlådan? Jag lade den i Tro det eller ej. Tyckte det passade bra eftersom jag körde över katten tre gånger.
    tro det eller ej är en kategori i sandlådan.
    I will mustardize you
  • Verum

Jaha. "Tack" för informationen.

• ompa

Här är mitt tips om nu grannen skaffar ny katt..och det finns nog stor anledning att befara det...När du då backar över katt nr 2 . Ta in den tvätta och föna liket och smyg ut med den och lägg den på grannens trapp så tror dom att den dött av naturliga orsaker. Lycka till.

Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?