Inlägg från: Ramborg |Visa alla inlägg
  • Ramborg

Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?

Du borde fundera över om du borde ha körkort. Det är helt absurt att köra över någonting tre gånger innan man kollar vad det är. Jag tror att du antingen hittar på alltihop, för så dum kan ingen vara, eller körde du över katten med flit och då borde du låsas in. Det stackars djuret kan inte rå för att du har en konflikt med din granne.

• Ramborg

Jag hade inte lämnat köksdörren olåst med en sån granne som du... scary...

• Ramborg

Vilken tragisk människa som låter sina konflikter gå ut över ett oskyldigt djur.

Ännu mer tragiskt att inte tala om för ägaren när du vet att katten är död. Noll empati för någon som säkert letar och är orolig. Bara för att ni har en konflikt...

Du har inte funderat på om du har någon form av personlighetsstörning? Så elak och empatilös brukar inte normala, välfungerande människor vara.

• Ramborg

Jag kan bara tänka på hur olycklig jag hade varit om min katt inte kom hem, och hur länge jag hade hoppats på att hon skulle komma tillbaka...

Jag inser väl någonstans att den som aldrig haft husdjur inte kan förstå hur mycket ett djur kan komma att betyda. Jag ber om ursäkt för det där med personlighetsstörning. Det var att gå för långt.

Kan du inte säga till grannen att du sett en överkörd katt på vägen som har samma färg som grannens? Så att grannen slipper gå och hoppas varje kväll hela sommaren.

Eller är konflikten för allvarlig för att du skall unna grannen att få sörja?

Svar på tråden Körde över grannens katt - tre gånger. Vad göra?