Maajsi skrev 2011-12-30 17:31:06 följande:
Haha, det kan jag förstå att han är :P man kan ju alltid hoppas. De allra sista veckorna brukar ju kännas precis lika länge som all tid man redan väntat. Du får försöka sysselsätta dig varje dag så du inte tänker på det lika mycket. Till slut tittar bebisen ut, innan du ens hinner blinka. Fast det är ju lätt att säga det, men en annan sak när man ska lyckas göra det.
Precis, det är sjukt långsamt nu men framförallt är det jobbigt när man inte kan göra så mycket för jag har bara ont överallt. Kan inte gå promenader och sånt. Men har bakat glutenfri pizza och gjort storkok köttfärsås idag så denna dan har gått men nu värker mina ben så jag håller på att bli tokig. Imorn ska jag göra 2 ost- och skinkpajer och på söndag kommer en kompis förbi en sväng på em. Sen blir det baka bröd på måndag. (Tål inte gluten så bakar mitt eget bröd) så jag försöker fylla frysen nu inför bebis ankomst. Sen är Leon på dagis på tisdag och då kan jag mest gå hemma och dega och då går tiden också ganska fort. Är mer när man ska sysselsätta honom själv en hel dag som det blir långsamt för jag orkar ju inte göra så mycket och han kräver ju ganska mycket att man ska sysselsätta honom eftersom han bara är precis 2 år så han kan inte greja så mycket själv några längre stunder. Onsdag kommer mamma och torsdag är sambon ledig. På fredag ska vi förhoppningsvis till sambons mammas man så han kan sätta lite akupunkturnålar och se om förlossningen vill sätta igång men har inte fått svar om han kan då eller inte. Sen är sonen hos mina föräldrar över helgen och myser så då har jag och sambon lite tid för oss själva om inte bebis tittat ut än :)
Hur ska ni fira nyår då? :)