• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2011-12-31 10:57:52 följande:
    hej
    Vilken rolig o aktiv tråd, får man hoppa in? eller är det dags för bebis snart för alla?
    Jag skulle ha fött en pojke nu i januari men han dog i magen i oktober. Väntar nu smått igen med bf i augusti. Välkommen till tråden :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 11:17:45 följande:

Snällt :-9 Oj det är inte långt kvar, är det andra barnet eller?

Jag har bf 28 Mars, så det är en liten bit kvar för min del. Men ska bli så kul med ett syskon till lilleman Jag bor i en liten håla som heter Järna, 1,5mil från  södertälje om du vet vart det ligger Vart bor du då?

Nä, ikväll blir det färdknäppen ;) Ja det är andra. Har en son som fyllde 2 år i början på november. Hur gammal är din son? 

Järna har jag inte hört talas om men Södertälje känner jag ju igen :) Jag bor i Göteborg. 
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-31 11:19:14 följande:
    Jo, precis. Och eftersom jag vill ha många barn så vill jag ha lite tätt så man slipper börja om med småbarnstiden hela tiden. Vi tycker ungefär i samma banor fast vi har tänkt lite olika.

Det låter spännande.

Just nu är jag sjukskriven. Jag jobbar annars som timvikarierande undersköterska. Provade jobba ca en månad efter men jag bröt ihop. Behöver få läka först.
    Kommer senare att plugga till sjuksköterska eller socionom. Men det blir efter man varit mammaledig och så beror det självklart på när nästa kommer. Hade velat ha en tredje innan pluggande.
    Precis, och jag klarar inte av att ha för tätt för jag har för lite tålamod :P Plus att jag som sagt inte älskar att vara gravid så det får nog räcka med 3 :p

Förstår att du inte orkar jobba! Hur lägne är du sjukskriven? Vilken vecka är du i nu?
  • Maajsi

jag har fått sjukskrivning fram till 21a januari. Sen får vi se om jag mår bättre då eller inte. Idag gick jag in i v. 7 :)

• minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-31 11:30:55 följande:
    jag har fått sjukskrivning fram till 21a januari. Sen får vi se om jag mår bättre då eller inte. Idag gick jag in i v. 7 :)
    Okej. Hur mår du gravidmässigt då? Mår du illa och så? Oj, det tar sig! Halvägs till v 12 :D
  • Madde01
    Maajsi skrev 2011-12-31 11:20:12 följande:
    Jag skulle ha fött en pojke nu i januari men han dog i magen i oktober. Väntar nu smått igen med bf i augusti. Välkommen till tråden :)
    Tack så mycket
    vad hemskt, beklagar verkligen. Men grattis till en ny graviditet, får hoppas de går bättre denna gång.
    minjalin skrev 2011-12-31 11:24:32 följande:
    Nä, ikväll blir det färdknäppen ;) Ja det är andra. Har en son som fyllde 2 år i början på november. Hur gammal är din son? 

Järna har jag inte hört talas om men Södertälje känner jag ju igen :) Jag bor i Göteborg. 
    Min son blir 2år i Mars, så det kommer väl skilja 2år mellan barnen
    Nej, järna är ett väldigt litet samhälle. Passar utmärkt att bo här med barn

Vad ska ni alla göra ikväll då? 
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 11:43:17 följande:
    minjalin skrev 2011-12-31 11:24:32 följande:

Min son blir 2år i Mars, så det kommer väl skilja 2år mellan barnen
    Nej, järna är ett väldigt litet samhälle. Passar utmärkt att bo här med barn

Vad ska ni alla göra ikväll då? 
    Okej, nästan som här då :) Här blir det ju 2 år och 2 månader. Mysigt med litet samhälle. Vi bor i en kommun precis utanför Göteborg i ett väldigt barnvänligt område med närhet till naturområden och en badsjö så det är perfekt. Skulle aldrig vilja bo i centrala stan!

Vi ska äta lite nyråsmiddag mitt på dan och sen in och titta på fyrverkerierna kl 17 och sen när lilleman lagt sig så ska jag och sambon mysa till det och bara njuta av den tiden vi har kvar innan det kommer en liten bebis. Nu är man ju lite bortskämd igen att ha tid för varandra från kl 19 varje kväll men så brukar det ju inte vara i början med en bebis utan dom är ju vakna lite som dom vill på kvällar och nätter ;)

Vad ska du göra då? 
  • SaraA

Hej. Får man hoppa in här. Väntar vårt andra barn den 9 mars. :) har en son som är 3,5 år ´..

• viplanerar09
    Maajsi skrev 2011-12-30 19:21:36 följande:
    Måste bara få ställa en fråga till alla, av ren nyfikenhet. Blir det sista barnet detta eller blir det fler?

Hoppas även tråden hålls vid liv  när alla fått sina små. Nu har jag låång tid kvar, men ändå :) vore kul att kunna prata efteråt också.

Vill bara skriva och säga att det måste vara skönt att veta vad som gått fel! Och håller tummarna att medicin hjälper denna gång och att ni får ett hjärtebarn i augusti :)

Kommer du/ni få göra extra kontroller/ul osv för att kolla så det inte blir några proppar?

Vi är inte helt säkra än, både jag och sambon har alltid tänkt oss två barn. Men skulle så gärna vilja ha en lite flicka. (absolut är ett friskt och vämående barn i första hand) Så vi kommer nog att försöka oss på ett tredje barn men det kommer nog att bli när denna bebis är runt 2-3 år vi kommer att börja försöka igen. Vill plugga klart och ev börja på Barnspeciallistundersköterska

Jag kommer nog att fortsätta skriva här, lite nu och då som nu när han kommit :)

Madde01 skrev 2011-12-31 10:57:52 följande:
    hej
    Vilken rolig o aktiv tråd, får man hoppa in? eller är det dags för bebis snart för alla?

Hej och välkommen! Jag har BF den 2 mars så vi ligger väldigt nära varandra. Roligt med fler som ligger ungefär samma.

Hur har du fått mått och hur mår du nu? Har ni tagit reda på vad det är för liten i magen eller suger ni på karamellen tills förlossningen ?

SaraA skrev 2011-12-31 11:55:19 följande:
    Hej. Får man hoppa in här. Väntar vårt andra barn den 9 mars. :) har en son som är 3,5 år ´..

Alla är välkommen, roligare med fler som skriver :) Vi är rätt nära varandra, jag har BF den 2mars.

• minjalin
    SaraA skrev 2011-12-31 11:55:19 följande:
    Välkommen :) Vart bor du? Vet ni vad som gömmer sig i magen? :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)