• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-08 10:34:22 följande:
    Ja det gör Julius med, han är super glad när han kommer dit. Så det känns jätte bra
    Man vet ju hur jobbigt det känns när dom är ledsna o skriker efter en när man går också ..

Börjar närma sig BF för dig nu, inga känningar alls än så länge?
    Jo, vissa perioder är det ju så, men det går över så fort vi gått, men det är ändå jobbigt :P

Jo jag har ju haft mycket molvärk och sammandragningar och en del förvärkar och så där men den verkar trivas bra där inne >.< 
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-08 11:41:30 följande:
    Jo, vissa perioder är det ju så, men det går över så fort vi gått, men det är ändå jobbigt :P

Jo jag har ju haft mycket molvärk och sammandragningar och en del förvärkar och så där men den verkar trivas bra där inne >.< 
    Jo men så är det verkligen, det ser man ju själv dagligen på jobbet liksom Därför går jag inte på den luringen från hans sida Fast när man är gravid blir det ju lite extra känsligt.

hehe, den gör det va Har också har frukansvärt mycket sammandragningar under helgen, minns inte att jag hade så mycket med julius. Men för mig är det långt kvar, iaf en 10veckor
  • Maajsi

Nu blöder jag ännu mer. Har till och med kommit små klumpar. Har sån extrem värk. Det är först nu jag orkat ta mig upp ur sängen. Man känner att livmodern jobbar på att få ut något. Hoppas att det inte blir något missfall, men det känns som det. Jag förstår inte vad som är fel. Jag kommer att kräva hjälp när jag kommer igen. Min kropp klarar att bli gravid men klarar tydligen inte av att behålla.

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-08 12:10:41 följande:
    Jo men så är det verkligen, det ser man ju själv dagligen på jobbet liksom Därför går jag inte på den luringen från hans sida Fast när man är gravid blir det ju lite extra känsligt.

hehe, den gör det va Har också har frukansvärt mycket sammandragningar under helgen, minns inte att jag hade så mycket med julius. Men för mig är det långt kvar, iaf en 10veckor
    Hehe, nä du måste ju verkligen veta som jobbar på förskola ;)

Jo jag har haft mycket hela grav men nu är dom starkare på nåt sätt fast utan att göra ont. Men min bm har sagt att man ofta känner av sammandragningar mer med andra barnet för man vet mer vad det är man känner och så och att de tär vanligare med förvärkar när man är omföderska så att många omföderskor tror dom kommer få för tidigt. Jag har nästan trott att denna skulle titta ut mycket tidigare eftersom man haft så mycket tryck neråt och sammandragningar och allt, men icke ;) Är du orolig för att få hf igen? 
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-08 12:59:28 följande:
    Nu blöder jag ännu mer. Har till och med kommit små klumpar. Har sån extrem värk. Det är först nu jag orkat ta mig upp ur sängen. Man känner att livmodern jobbar på att få ut något. Hoppas att det inte blir något missfall, men det känns som det. Jag förstår inte vad som är fel. Jag kommer att kräva hjälp när jag kommer igen. Min kropp klarar att bli gravid men klarar tydligen inte av att behålla.
    =/ Har man smärtor också låter det ju inte så lovande :( Håller fortfarande tummarna! Hoppas du får hjälp om det inte går vägen denna gången heller! Styrkekramar!
  • Nathalie8908

Hej ! :) jag har inye läst allt i tråden, ska göra det när jag har tillgång till dator ist för mobilen.. Jag tror att jag nyss plussade, men kan inte fatta att det är sant ! :) är 89 och i vecka 6-7 tror jag.. Så hoppas på att få ta följe med er ! Grattis alla mammor ! :D

• minjalin
    Nathalie8908 skrev 2012-01-09 12:51:09 följande:
    Hej ! :) jag har inye läst allt i tråden, ska göra det när jag har tillgång till dator ist för mobilen.. Jag tror att jag nyss plussade, men kan inte fatta att det är sant ! :) är 89 och i vecka 6-7 tror jag.. Så hoppas på att få ta följe med er ! Grattis alla mammor ! :D
    Åh, stort grattis och välkommen!!!! :D Var bor du? Är det första barnet?
  • Nathalie8908

Jag bor i värmland.. Jaa.. Har sjukt så mycket känslor just nu ! Så glad, men ändå panik liksom ! :p

• minjalin
    Nathalie8908 skrev 2012-01-09 12:54:37 följande:
    Jag bor i värmland.. Jaa.. Har sjukt så mycket känslor just nu ! Så glad, men ändå panik liksom ! :p
    Förstår det. Det är verkligen omtumlande att få det där plusset :) Var det planerat? När har du bf?
  • Nathalie8908

Omtumlande men roligt.. :) nja, vi har inte skyddat oss, men heller inte försökt aktivt.. :) enligt uträknaren här på fl, så kommer h*n 3/9.. :D

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)