Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Xadime

Behöver man amningströjor?

Behöver man verkligen köpa amningströjor? Jag tycker det mesta ser bedrövliga ut. Ska man sluta bry sig om vad man har på sig bara för att man är nybliven mamma.

Funkar det lika bra med vanliga tröjor etc som är lätta att dra ner/knäppa upp etc? Är det verkligen så krånligt att det behövs speciella kläder...?

• Svar på tråden Behöver man amningströjor?
  • Alvi

Amningsbh är guld värt, men amningströja - bortkastade pengar....!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Nyfiken gul

jag har ammat tre barn och har ALDRIG ägt eller använt en enda amningströja.

Fördelen dock är väl att en amningströja faktiskt inte visar hela bröstet - vilket kan vara bra om man ska amma offentligt i tex centrum.  Då viker man ju bara upp en liten flik.

det man ska tänka på är ju om man har ritkigt tajta tröjor som kanske kräver att man måste kränga ur hela armen får att få fram sitt bröst - då kanske man faktiskt ska välja en amningströja.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Luullis

Jag har aldrig ägt och planerar heller inte att köpa någon amningströja. Amningsbh däremot är ett bra plagg enligt mig.

• Comolla

Jag hade nån amningströja med första barnet, men jag tyckte faktiskt bara de var bökiga. O sen har jag inte hittat en enda som faktiskt är snygg.
    Mkt lättare med vanliga kläder. Finns det knappar på tröjan är det kanon. Annars brukade jag alltid ha linne på mig under så kunde man dra upp tröjan och vika ner linnet.

• Jessica C S

Jag använder amningströjor för att kunna dölja så mycket som möjligt när jag ammar offentligt. Men då har jag amningst-shirts eller amningslinne UNDER en vanlig tröja eller skjorta för att jag inte tycker att de är snygga nog att bäras ensamma. Återstår att se hur jag ska lösa det under varma sommaren.... Men jag vill INTE amma utan, för drar jag upp en vanlig tröja visar jag magen, och drar jag ner så visar jag ju bröstet och nej, där går min gräns....

• Comolla
    Jessica C S skrev 2011-05-08 22:14:52 följande:
    Jag använder amningströjor för att kunna dölja så mycket som möjligt när jag ammar offentligt. Men då har jag amningst-shirts eller amningslinne UNDER en vanlig tröja eller skjorta för att jag inte tycker att de är snygga nog att bäras ensamma. Återstår att se hur jag ska lösa det under varma sommaren.... Men jag vill INTE amma utan, för drar jag upp en vanlig tröja visar jag magen, och drar jag ner så visar jag ju bröstet och nej, där går min gräns....
    Varför inte ha vanligt linne under?
  • lier1979

Amnings-bh är toppen. Köppte ett enkelt amningslinne med smala axelband från hm. Det kan man sedan ha under en vanlig tröja, då behöver man inte visa hela magen om man ska amma ute. Köpte också en enkel svart amningströja som jag använt en del. Visst är det smidigt... Finns en del snygga tröjor också!

• Lajkie

Har 3 barn. Jag tycker franförallt amningslinne är guld värt. Slipper man visa magen.

• Luullis

Jag hade alltid ett linne under som man bara vek ner  tröjannär man drog upp/knäppte upp. Om jag inte hade mer kläder över det var det lätt att täcka sig med en liten babyfilt om man inte ville att offentligheten skulle se.

Svar på tråden Behöver man amningströjor?