• Xadime

Behöver man amningströjor?

Behöver man verkligen köpa amningströjor? Jag tycker det mesta ser bedrövliga ut. Ska man sluta bry sig om vad man har på sig bara för att man är nybliven mamma.

Funkar det lika bra med vanliga tröjor etc som är lätta att dra ner/knäppa upp etc? Är det verkligen så krånligt att det behövs speciella kläder...?

• Svar på tråden Behöver man amningströjor?
  • Aardy

Det där beror ju litegrann på hur mycket man vill visa. Jag känner mig rätt besvärad av att visa bröst alls när jag är ute, eller mage för den delen. I början körde jag med linne med stor halsringning under mina vanliga kläder men sedan började det bli sanslöst varmt. Har nu köpt ett gäng svarta och vita amnings-tshirts från h&m som inte kostade skjortan men ser helt okej ut. Känner inte direkt för att lägga en massa pengar på de här plaggen, men vill inte heller blotta för mycket (för min egen skull, andra får amma hur de vill) så det här blev en bra kompromiss för mig.

• MrsSophie

Amnings-bh är bra, lätt att komma åt bröstet snabbt och skaver/trycker inte på bröstet under amning!
    Amningströja (eller annan lösning t.ex. linne+vanlig tröja, skjorta, stor uringning att dra ned) tycker jag är bra om man är ute i offentligheten t.ex. på fik, restauranger, köpcentrum. Vissa blir ju faktiskt störda på att man ammar offentligt och dessutom brukar jag inte i vanliga fall visa brösten i ett köpcentrum eller sola topless på uteserveringarna

• vintersippan

jag gillade amningströjorna jättemycket. Köpte dem när jag kände behovet, inte innan förlossningen. Såå skönt att kunna amma diskret när man är ute bland folk. Jag vill inte visa magen eller trixa med flera lager av kläder under en varm sommar. Jag körde på HMs amnings t-shirtar.
    Om det är nödvändigt? - NEJ! Om det är skönt? - JA! 

• Aardy

... kan även tillägga att det är supersmidigt med amningströja när jag ammar lillen medan han hänger i bärselen. Det hade varit betydligt krångligare att behöva dra upp hela tröjan.

• Natulcien

Jag tycker att amningströjor är suveräna! Älskar Boobs tröjor.

Men om man "behöver" dem...? Ja, det kan bara du avgöra.

• dripdrop

I början använde jag amningslinne under en lite pösigare tröja, mest för att dölja degmagen efter förlossningen :P
    Nu ser jag bara till att ha kläder som inte är för tajta, så drar jag bara upp toppen när det är dags. blev trött på fula amningskläder :)

• 87timo39

Nej, egentligen inte, ett linne och en tunika funkar. Eller en t-shirt ovanpå linnet, en skjorta med knappar döljer också om det är det man vill. Håller med om att boob amningst-shirt är jättebra! Kolla tradera! Amningsbh är super, sen kan man ha vad som helst över.

• cicci85

Jag skulle inte velat vara utan!! Hade linnen och t-shirts från Boob som var suveräna Hade två linnen från H&M som jag inte gillade, de syns dock inte att det är amningströjor så de funkar bra att använda ändå.

Svar på tråden Behöver man amningströjor?