Varberg
Hej!
Här har du en tvättäkta Varbergare :) Jag är 32 år och min sambo är 33. Vi har två barn, två killar som är 3,5 år och 8 månader.
Jag bodde i Göteborg i fem år och träffade där min sambo och vi bestämde oss för att köpa hus i Varberg för några år sedan (är även uppvuxen här) eftersom att vi tycker att det är en bra stad för barn att bo och växa upp i.
Fördelarna är att det är en ganska liten stad (tror ca 55000 invånare) som är lugn och trygg för barnfamiljer, en helt underbar sommarstad (invånarantalet fördubblas under sommaren!), fint med havet så nära centrum och nära till Göteborg. Samt surfingen då om man gillar det :) Själv surfar vi inte men vi har vänner och bekanta som gör det. I helgen är det ett stort surfjippo, se mer info här: www.coastalculture.se
Nackdelen är att eftersom det är en mindre stad händer det inte särskitl mycket här på vintern. Det finns en biograf och en nattklubb samt några pubar. Det är väl som i vilken småstad som helst antar jag. Men vill man åka till Göteborg så tar det 35-45 min. med tåg. Känns som att man lite går i "ide" på vintern för att vakna upp så snart solen kommer på våren.
Så det beror lite på vad ni är ute efter! Har du varit här innan eftersom du kommer från Borås? Boråsare är det ju gott om här på somrarna som du säkert redan vet ;)
Annars är det inte mycket kriminalitet. I vart fall inte som jag upplever det. Men allt beror ju på vad man jämför med såklart. Har du fler frågor är det bara att fråga på eller inboxa!