• Helena 78

Smyckestillverkning

Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

• Svar på tråden Smyckestillverkning
  • Anova
    Längtan efter dig skrev 2011-11-19 15:32:56 följande:
    Varifrån köper ni smyckesdelar, så som hattpinnar, splitringar, knutgömmor, klämpärlor o. dyl?
    Vilka ställen har bra kvalitet på dom delarna? Har inte köpt så mycket på nätet men det är ju smidigt, så det skulle sitta bra med lite tips på sidor som har bra kvalitet utan att vara svindyra (med tanke på att jag inte hållt på så länge). Vill göra lite smycken i julklappar och vill ju att de ska hålla Glad

Jag gillar Pagoni. De saker jag har gjort har haft hög kvalitet.. Det enda jag saknar är mer halvädelstenar. 
    Jag har 15 minuter till butiken så jag går ju dit, men de har även webbhandel och den har jag läst ska vara bra.
    http://www.pagoni.se/

• Längtan efter dig
    Anova skrev 2011-11-19 15:42:21 följande:
    Jag gillar Pagoni. De saker jag har gjort har haft hög kvalitet.. Det enda jag saknar är mer halvädelstenar. 
    Jag har 15 minuter till butiken så jag går ju dit, men de har även webbhandel och den har jag läst ska vara bra.
    www.pagoni.se/
    Åh vad lyx att ha så nära
  • Anova
    Längtan efter dig skrev 2011-11-19 15:54:46 följande:
    Åh vad lyx att ha så nära

Jo, det är lyx.. Det är skönt att ha så nära när man upptäcker att  man inte har t.ex. klämpärlor hemma och man får infall att göra ett halsband..
  • SandraJ

stenarna jag har är halvädelstenar. Bra priser!!! De jag har hemma ligger mellan 30-200 kr st. Allt är handgjort.

Någon speciell sten ni önskar så fråga. Har tillgång till jade, flera olika sorter agat, jasper, onyx, vulkaniskt glas, tigeröga, förstenat trä, granit m.m.  Kan slipa i forner ni önskar, ovaler, kors, dropp form, runda.

Till sommaren hoppas vi på att få igång tillverkningen i sverige, småland. Då kommer det även finnas möjlighet att slipa, göra egna cabochoner!  

• beadis
    Längtan efter dig skrev 2011-11-19 15:32:56 följande:
    Varifrån köper ni smyckesdelar, så som hattpinnar, splitringar, knutgömmor, klämpärlor o. dyl?
    Vilka ställen har bra kvalitet på dom delarna? Har inte köpt så mycket på nätet men det är ju smidigt, så det skulle sitta bra med lite tips på sidor som har bra kvalitet utan att vara svindyra (med tanke på att jag inte hållt på så länge). Vill göra lite smycken i julklappar och vill ju att de ska hålla Glad

Ifall att du missade mitt inlägg, så titta in alla länkarna jag la in i inlägg 287, där borde du hitta massor av delar, pärlor, stenar m.m

Som någon skrev pagoni.se har ett bra bassortiment, där började jag att handla i början   
  • beadis
    Moniqe1979 skrev 2011-11-16 22:19:12 följande:
    nån med barna sinnet kvar som gillar adventskalendrar? Kolla här, man anmäler sig, packar 24 små paket varav ett lite finare än de andra som an då märker med nr 24. postar dem till needful tillsammans med frankerat och adreserat retur kuvert sen får man 24 små paket tillbaka = en Phärlig adventskalender

Blir 3e året jag är med så kan intyga inget fuffens bara skoj!
    Jaa detta låter som något jag vill vara med på

Va spännande att öppna ett paket varje dag!

Förstod jag nu rätt, man skickar med ett extra frankerat retur kuvert i sitt eget paket, som hon/han needful sen delar upp och skickar varsitt paket till alla med 24 paket?
    Så att lilla tröga jag också hänger med       
  • Moniqe1979
    beadis skrev 2011-11-21 06:54:39 följande:
    Jaa detta låter som något jag vill vara med på

Va spännande att öppna ett paket varje dag!

Förstod jag nu rätt, man skickar med ett extra frankerat retur kuvert i sitt eget paket, som hon/han needful sen delar upp och skickar varsitt paket till alla med 24 paket?
    Så att lilla tröga jag också hänger med       
    sista anmälningsdag är idag och absolut sista dag att skicka är den 24:e Man packar in 24 små pärlpaket av valfritt värde dock inte "standard" metall delar så som klolås hattpinanr etc som de flesta redan har. Ett av paketen gör man lite "finare" och märker med nr 24. man skickar dem  tillsammans med ett frankerat och adreserat kuvert (de flesta brukar ta ett grönt S kuvert för säkerhets skull men annars frankerat för 250-500 gram) Needful delar sen om paketen så du får tillbaka 24 st nya paket från andra deltagare, sen är ju tanken att man öppnar ett om dagen som en kalender

Vi kör sen även julklappsbyte
  • beadis

Äntligen har jag öppnat min facebook sida för min smyckestillverkning och försäljning

Kika gärna in och om ni som har facebook: Gilla sidan och
    Dela den gärna med er till era vänner <3

https://www.facebook.com/#!/PiasSmycken

• beadis
    Moniqe1979 skrev 2011-11-21 07:30:59 följande:
    sista anmälningsdag är idag och absolut sista dag att skicka är den 24:e Man packar in 24 små pärlpaket av valfritt värde dock inte "standard" metall delar så som klolås hattpinanr etc som de flesta redan har. Ett av paketen gör man lite "finare" och märker med nr 24. man skickar dem  tillsammans med ett frankerat och adreserat kuvert (de flesta brukar ta ett grönt S kuvert för säkerhets skull men annars frankerat för 250-500 gram) Needful delar sen om paketen så du får tillbaka 24 st nya paket från andra deltagare, sen är ju tanken att man öppnar ett om dagen som en kalender

Vi kör sen även julklappsbyte
    Blev medlem på sidan nyss och har nu pm:at henne, så nu ska jag bara hinna med att göra 24st små paket också...

Va kul detta ska bli!!! 
  • beadis

Hmm vet inte om min länk funkar riktigt rätt :/

Men genom facebook.com kan man söka i sökraden på PiasSmycken så bör man hitta rätt

Bokstäverna ska skrivas som jag skrev här     

Svar på tråden Smyckestillverkning