• CarolinW

McDonalds mat till barn

Jag personligen är helt anti allt  vad McDonalds, Burger King och sånt heter till min 3-åring.
    Detta beror nog på att jag själv jobbade på McDonalds när jag var gravid och 1 år efter min mammaledighet.
    Det var avskräckande för mig då jag fick se barn runt 5 månader som fick äta McDonaldsmat, dricka läsk och juice.

Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.

Så jag är nyfiken på hur ni ser på snabbmat.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden McDonalds mat till barn
  • saschas mamma
    McLovin skrev 2011-05-11 16:49:54 följande:
    Hahaha... Vem låter sitt barn äta på McDonalds? Det är väl ungefär som att låta sitt barn äta plast?
    så du menar att maten på mc donalds är plast ? om det vore farligt eller plast hade dom inte fått sälja det ...

du vet inte vad du talar om .

mcdonalds mat är inte giftigt !

mc mat är vitt bröd fett potatis kött grönsaker mm

du kan däremot bli fet pga fettet och det vita brödet om du överkonsumerar detta varje dag ...  

samma sak som du äter korv med bröd eller 10 hemgjorda pannkakor varje dag stekta i smör eller 5 kanelbullar ( hemmagjorda) ..

barnmatsburkar har för lite fetter i sig ...så vad gör lte pommes i bland ..
  • annbom

Självklart får mina barn äta på mac donalds. Det är faktiskt inte alls då dålig mat om de inte äter det varje dag vill säga, men 1-2 gånger i månaden är definitivt inte fel.

Självklart kan man inte göra hamburgarna hemma i stället för att de ska bli bättre eftersom hela grejen är ju att äta där och få en liten leksak. Kanske kan man leka lite också med andra barn.

Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • saschas mamma
    Pickeli skrev 2011-05-11 17:11:03 följande:
    Men det gör pommes? Eller hur menar du nu?
    nej ha ha inte bara pommes ha ha du är rolig tror inte det finns ngn på denna jord som ger sitt barn bara pommes haha ... eller känner du ngn ?

pommes är potatis och olja .

barnmat är det bästa helst hemlagad ... : )

därefter i burk men fettet som ett barn behöver är för lite i burkarna samt andra saker så lite pommes då och då gör inget men inte för ofta tycker jag

men ett barn under  året borde inte få det tycker jag men att att smaka på en eller två gör nog inget

det är även hyckleri att inte ge sitt lilla barn på tex två eller tre pommes hamburgare mm men sitt större barn får ...då borde dom inte ge sitt andra barn det heller som är större ;(    ha ha
    det är fortfarande samma mat för små som för stora i mealen ....  varför utsätter ni eran större unge för enligt er farlig mat ? är den större inte lika mycket värd ?
  • astro
    McLovin skrev 2011-05-11 16:49:54 följande:
    Hahaha... Vem låter sitt barn äta på McDonalds? Det är väl ungefär som att låta sitt barn äta plast?
    Stackars McDonalds, vilken mytbildning de är drabbade av.

Det är ingen skillnad mellan nyttigheten (eller skadligheten) i maten därifrån och t ex vanlig skolmat. 
  • saschas mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 17:04:03 följande:
    haha håller med men det som e skönt är att vi bor på landet och närmast mc ligger 1 tim här ifrån o buss ingen möjlighet o dotter börjar skolan i aug
    ha ha  dom barnen får nog inte äta skolmaten dom har med sig sin rotfrukts gratäng i en liten plastlåda ha ha och handmjölkad mjölk. ha ha
  • Pigeon
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 17:04:03 följande:
    haha håller med men det som e skönt är att vi bor på landet och närmast mc ligger 1 tim här ifrån o buss ingen möjlighet o dotter börjar skolan i aug
    Jag tänkte närmast på att hon kommer äta skolmat...
  • Pigeon
    saschas mamma skrev 2011-05-11 17:30:59 följande:
    ha ha  dom barnen får nog inte äta skolmaten dom har med sig sin rotfrukts gratäng i en liten plastlåda ha ha och handmjölkad mjölk. ha ha
  • saschas mamma
    astro skrev 2011-05-11 17:30:54 följande:
    Stackars McDonalds, vilken mytbildning de är drabbade av.

Det är ingen skillnad mellan nyttigheten (eller skadligheten) i maten därifrån och t ex vanlig skolmat. 
    men dessa föräldrar skickar nog med egen matlåda till dagis och skola ... stackars unge  7 år på lek och bus kalas .... tyvärr får min kalle inte äta eran mat eller godis ge honom en morot som godis eller hemlagad mat ... ha ha utan salt olja och plast i ha ha ha
  • Snillis2

Har inga som helst problem med att ge snabbmat till mina barn ibland (dock inte just Mc eftersom det smakar blä). Förstår inte alls hysterin över fett och socker. Barn behöver fett och socker. Thats it! Varför krångla till det så förbaskat?

• Isabellee

Våran 2,5 åring får äta mc när vi gör det. Hon får välja själv vad hon vill ha. Dock inte läsk.

Svar på tråden McDonalds mat till barn