saschas mamma skrev 2011-05-11 17:27:20 följande:
nej ha ha inte bara pommes ha ha du är rolig tror inte det finns ngn på denna jord som ger sitt barn bara pommes haha ... eller känner du ngn ?
pommes är potatis och olja .
barnmat är det bästa helst hemlagad ... : )
därefter i burk men fettet som ett barn behöver är för lite i burkarna samt andra saker så lite pommes då och då gör inget men inte för ofta tycker jag
men ett barn under året borde inte få det tycker jag men att att smaka på en eller två gör nog inget
det är även hyckleri att inte ge sitt lilla barn på tex två eller tre pommes hamburgare mm men sitt större barn får ...då borde dom inte ge sitt andra barn det heller som är större ;( ha ha
det är fortfarande samma mat för små som för stora i mealen .... varför utsätter ni eran större unge för enligt er farlig mat ? är den större inte lika mycket värd ?
Vad är det för skillnad på barnmat och vanlig mat undrar jag? Och det är ju ganska lätt att tillsätta en klick smör eller olja i burkar om man nu ger sådant. Det vet nog alla att man ska göra eftersom att de just innehåller för lite fett.
pommes är FRITERAD potatis i OLJA, läs vad som händer med kraftigt friterad mat. Det är inte direkt kallpressad olivolja vi pratar om nu.