• CarolinW

McDonalds mat till barn

Jag personligen är helt anti allt  vad McDonalds, Burger King och sånt heter till min 3-åring.
    Detta beror nog på att jag själv jobbade på McDonalds när jag var gravid och 1 år efter min mammaledighet.
    Det var avskräckande för mig då jag fick se barn runt 5 månader som fick äta McDonaldsmat, dricka läsk och juice.

Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.

Så jag är nyfiken på hur ni ser på snabbmat.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden McDonalds mat till barn
  • mamma201107
    saschas mamma skrev 2011-05-11 17:09:23 följande:
    min mormor gjorde älgfärsbullar när jag var liten har du ngt bra recept på hur man gör dom ?
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 17:11:34 följande:
    jennifer: som saschas mamma skrev jag e oxå jätte nyfiken på receptet
    Vet inte om ts tar illa upp om jag skriver receptet här, för det är ju lite OT.

Annars kan ni skriva i min gästbok så kan jag ge er mitt recept där..
  • Pickeli
    saschas mamma skrev 2011-05-11 17:27:20 följande:
    nej ha ha inte bara pommes ha ha du är rolig tror inte det finns ngn på denna jord som ger sitt barn bara pommes haha ... eller känner du ngn ?

pommes är potatis och olja .

barnmat är det bästa helst hemlagad ... : )

därefter i burk men fettet som ett barn behöver är för lite i burkarna samt andra saker så lite pommes då och då gör inget men inte för ofta tycker jag

men ett barn under  året borde inte få det tycker jag men att att smaka på en eller två gör nog inget

det är även hyckleri att inte ge sitt lilla barn på tex två eller tre pommes hamburgare mm men sitt större barn får ...då borde dom inte ge sitt andra barn det heller som är större ;(    ha ha
    det är fortfarande samma mat för små som för stora i mealen ....  varför utsätter ni eran större unge för enligt er farlig mat ? är den större inte lika mycket värd ?
    Vad är det för skillnad på barnmat och vanlig mat undrar jag? Och det är ju ganska lätt att tillsätta en klick smör eller olja i burkar om man nu ger sådant. Det vet nog alla att man ska göra eftersom att de just innehåller för lite fett.

pommes är FRITERAD potatis i OLJA, läs vad som händer med kraftigt friterad mat. Det är inte direkt kallpressad olivolja vi pratar om nu.
    Google it!
  • 1969
    CarolinW skrev 2011-05-10 08:12:02 följande:
    Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.
    Konstigt val, jag föredrar att ge hamburgaren framför pommesen. Lillen får dock äta pommes när storebror är med, annars blir det liv i luckan om orättvisorna. Annars är det bara hamburgare han får.

Undviker annars stället pga av att man knappt står ut med den deprimerande miljön... 
  • Ljuvliig

Man blir INTE fet av att äta skräpmat någongång i bland i rimliga mängder.

Man blir fet av att äta mer än man gör av med...

• saschas mamma
    mamma201107 skrev 2011-05-11 17:37:34 följande:

låter kanon :) gör det :  )!!!!!
  • 3 barns mamma84
    mamma201107 skrev 2011-05-11 17:37:34 följande:

Okej jag tittar in till dig nu
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Arvinda

Jag skulle personligen aldrig själv äta på McDonalds och heller inte mitt barn.
    Speciellt inte efter ett test som blivit gjort gick ut på att låta ett happymeal stå framme i ett år, det såg likadant ut!! Köttet var visserligen torrare men inget annat förändrades. Inget mögel, inte ens några flugor. Då kan man ju undra vad det innehåller egentligen och hur länge det tar för kroppen att bryta ner..

Kan inte länka från mobilen men prova att googla om ni inte tror mig.

• Koppkaka

Samma tester har gjorts med mycket annat, bland annat en färdig tårtbotten som legat bortglömd ie tt skåp i typ 20 år, fortfarande ätbar, torr bara.

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Gurkan
    Arvinda skrev 2011-05-11 17:54:09 följande:
    Jag skulle personligen aldrig själv äta på McDonalds och heller inte mitt barn.
    Speciellt inte efter ett test som blivit gjort gick ut på att låta ett happymeal stå framme i ett år, det såg likadant ut!! Köttet var visserligen torrare men inget annat förändrades. Inget mögel, inte ens några flugor. Då kan man ju undra vad det innehåller egentligen och hur länge det tar för kroppen att bryta ner..

Kan inte länka från mobilen men prova att googla om ni inte tror mig.
    har för mig att det beror på att mcdonalds hamburgare (45 gram) är så tunn att den torkar ut innan det hinner påbörja en föruttnelseprocess. Med andra ord blir den som en torr skiva bröd, den möglar inte heller den är bara torr.
  • Jennie med ie

Det vore fjantigt av mig att vara fanatis när det gäller just McDonalds när jag inte är det när det gäller allt annat. Sonen äter godis ibland (oftare än McDonaldsmat), dricker läsk ibland (betydligt mer sällan), äter en hel del korv (och gärna det om alternativet är att han inte äter tillräckligt alls, spinkisen), dricker saft då och då, och kan mycket väl äta kakor till fikat emellanåt. Och det lär inte gå nöd nöd på honom p g a det, han äter ju en massa annat _också_. Ägg, mjölk, kött, fisk o s v....

Svar på tråden McDonalds mat till barn