Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Springcykel i 2 årspresent? Klarar han det?

Det beror ju på intresse . Båda mina pojkar fick en springcykel när de fyllde 2 år. Äldsta blir 3½ i sommar och lillebror fyllde 2 år för 2 veckor sedan. De åker/går lika bra . Jag har inte så långa barn så vi har skaffat springcyklar som passar från 85 cm.

• Flickan och kråkan
    Dolphin skrev 2011-05-10 10:56:10 följande:
    Nej detta är den lilla modellen som är från 85 cm. Men det är ju egentligen inte längden på barnet som har betydelse utan hur långa ben dom har så att de når ner från sadeln.

jag tror att han borde nå ner från sadeln, som är 31 cm hög och hans beninnermått är 31 cm när han inte har skor på sig....
    Ja, jag vet att du menade "speedy 10", men barnet behöver vara rätt nära 90 cm om den ska vara lagom. Min yngsta når inte alls med Kettlers speedy 10, han är runt 86 cm. Min äldsta når bra. Han är 93 cm.

Tror att sadeln tar lite "benlängd" också.
  • Flickan och kråkan
    Dolphin skrev 2011-05-10 11:15:36 följande:
    Jaså, oj då kanske inte min kille kan ha den ännu.... =(
    Kanske överväger att vänta till längre fram i sommar och se, känns onödigt att köpa en trehjuling så länge och sen en springcykel och sen en vanlig cykel med stödhjul, för jag gillar ändå principen med springcykel och att de övar balansen istället.

Vad ska vi då köpa i 2 årspresent? Har lite småsaker bara och lite leksaker men ville ha nån lite större rejäl sak som han inte redan har nåt av. Tågbana, lego, kök och allt det där har han redan.....? Hjälp!
    Men han kommer ju att växa i den....troligtvis ganska snart . De som är lägre är tyvärr dyrare. Vi har en hopphäst som heter "rody" också som är väldigt poppis hos båda mina:

http://rodytoy.com/
  • Flickan och kråkan
    Dolphin skrev 2011-05-10 11:36:48 följande:
    Åh den skulle han nog gilla, var köper man en sån? Hinner förmodligen inte beställa via internet...
    Vi köpte vår på en vanlig leksaksaffär. Tror det finns liknande varianter på samma hopphäst också med annat märke. Tror lekia har en om jag inte missminns mig. Kolla den/de leksaksaffärer ni har i närheten.....de har säkert .
  • Flickan och kråkan
    Dolphin skrev 2011-05-10 11:44:22 följande:
    Hittade den ni här på internet, men nja, blir nog ingen sån förresten, han kommer nog tröttna rätt fort på en sån...

hmm......börjar få lite panik...
    Små barn är ju inte så himla intresserade av en massa saker några längre stunder. Satsa på en springcykel och låt det bli något han växer i efter hand. Det min 3-åring har haft mest glädje av sedan förra födelsedagen är en kortlek, och det vår nyblivna tvååring lekt med mest är såpbubblor .
Svar på tråden Springcykel i 2 årspresent? Klarar han det?