Inlägg från: Anonym (familjehemsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (familjehemsmamma)

Finns det familjehem som vill BEHÅLLA placerade barn?

Jag kan absolut ärligt säga att vi vill att barnet som är placerat hos oss ska stanna hos oss hela sin uppväxt, absolut! Barnet har bott hos oss i 8 år och vi älskar h*n innerligt. . Vi vill adoptera h*n eftersom vi tycker att otryggheten han lever i nu med hotet att en dag behöva skiljas från den enda familj han känner och flytta till sina biologiska föräldrar är orimlig.

Vi har också ett annat placerat barn som kommit till oss som stor och som längtar mycket efter sin mamma och pappa, där är situationen en annan, de kan inte ta hand om h*n men de är i grunden fina friska människor som älskar sitt barn och där önskar vi att h*n en dag skulle kunna bo med dem igen(vilket vi i o f inte tror är möjigt)

• Anonym (familjehemsmamma)

Kan tillägga efter att ha läst lite mer att stora barnet var MYCKET utmanande under första året hos oss, bla slog sönder möbler, rymde på natten, kallade mig diverse nedsättande saker, försökte provocera min man till fysiskt våld (han är dock världens lugnaste så et gick inte!) mm mm. Vi var dock väl förberedda för detta från socs sida. Nu är h*n världens goaste unge och vi tror bara att det var något slags test för att se om vi verkligen "ville ha" h*n trots allt....

Svar på tråden Finns det familjehem som vill BEHÅLLA placerade barn?