Anonym skrev 2011-10-29 22:59:52 följande:
Ts, det är väl klart att det finns familjehems mammor och även pappor som vill att det placerade barnet stannar Även om dom mycket väl säkert vet att det egentligen inte är det som är själva uppdraget men jag tycker inte alls att den känslan skulle vara så onormal. Är väl inte ett dugg konstigt om ett barn bott i en o samma familj i flera år om man skulle vilja att det stannade kvar!Tycker faktiskt att det är högst omänskligt om man inte skulle känna så!
Sen är det inte upp till familjehemmet att avgöra och bestämma om barnet ska stanna och hur länge det ska stanna, det har dom inte ett dugg med att göra för det vet du precis som alla andra som har haft barn placerade att det inte är familjehemmen som bestämmer det utan Soc
Att det skylls på familjehemmen är en sak, det är helt uppenbart vanligt men i praktiken så funkar det inte så!
Föräldern får tillbaka sitt barn när det anses att han/hon klarar det, när någon förändring skett och omsorg har blivit möjligt.Har inget hänt och det fortfarande inte finns förmåga, fortfarande inte finns omsorg så ska barnet stanna i familjehemmet!
Där har du helt fel.
Min son har varit placerad sen-96 och jag har inte skyllt allt på familjehemmet utan jag skyller egentligen allt på mig sj,men samtidigt är det socialens fel att det blev så här mellan min son,mig och familjehemmet
de tog bort all den sociala biten mellan mor och son..
och för den delen vill jag isf fråga dig eftersom du tror så mycket på att dom om du har varit med om det så att du kan yttra dig om :"
Föräldern får tillbaka sitt barn när det anses att han/hon klarar det, när någon förändring skett och omsorg har blivit möjligt.Har inget hänt och det fortfarande inte finns förmåga, fortfarande inte finns omsorg så ska barnet stanna i familjehemmet! "
Jag har absolut inte några alkoholproblem hade inte det då heller
jag har gift mig sen flera år tillbaka
vi har sammanlagt 8barn som bor med oss av de 8 har 3 flyttat hemifrån och min son är fortfarande på familjehemmet.
visst är det konstigt jag menar hade vi varit olämpliga så hade vi inte haft något barn boendes hos oss.
vi båda har jobb
och vi bor i en 5-rummare
har stuga,skoter ,stuga,bilar,båt osv
men ändå får min ena son inte bo med oss