Inlägg från: Sandra 227 |Visa alla inlägg
  • Sandra 227

Finns det familjehem som vill BEHÅLLA placerade barn?

Anonym skrev 2011-05-11 11:55:33 följande:
    Jag undrar om det finns någon "modig" familjehems mamma som ärligt kan säga att hon önskar lvuade barnet stannar hos dom resten av livet? Att dom gör allt för att sabba för bioföräldrarna. Finns ni? Att ni känner "ägande" rätt för barnet och vet bättre än bio. Överklass stil liksom.....
    Ja det finns det tyvärr :( det hände med min son han var 2år då han kom till ett familjehem och de ljög och gjorde allt de kunde och det dummaste var nog att jag trodde honom men jag skulle aldrig ha gått med på det om jag visste bättre för de formade honom till något som jag aldrig skulle göra.
    och det sjukaste är att socialen står sen på deras sida när man vill ha tillbaks sitt barn med mycket mothugg.
    de vänder och vrider på saker och ting till deras förmåner och du står där helt maktlös osv det hände mig så tro mig jag vet.Socialen har redan utsett den familjen till något himmelsk underbarast familj till barnet. då har du en väldigt liten chans. om du inte har en bra advokat 
  • Sandra 227
    Anonym skrev 2011-10-29 22:45:20 följande:
    Förstår inte riktigt ve du menar att du trodde på honom?
    Hur gick det, fick du tillbaka ditt barn eller är han kvar i familjehemmet?
    Låter fruktansvärt!
    Hur länge sen är det han placerades?
    Nej,förlåt jag menar att jag trodde dom både socialen och familjehemmet men de ljög en rakt upp i ansiktet.
    Han är fortfarande hos den familjen från det att han var 2 och nu är han 17år
    Nej,jag fick inte tillbaka honom oavsett hur mycket jag kämpade för honom .
    det blev en tingssak men socialen kom med att eftersom han har vuxit in i familjen så skulle det vara som att rycka bort honom från en trygg familj..helt sjukt...
    Så nu bor jag tillsammans med hans syskon och inte med honom :o(
    oavsett om man får andra barn och vill ha tillbaks sitt barn så går det inte för socialen har redan bestämt sig och det går inte att ändra.
    så om du har ditt barn där eller så,så kämpa redan nu för jag vet att du klarar av det låt dom inte ta ditt barn..fast det låter så bra på alla möten 
  • Sandra 227
    Anonym skrev 2011-10-29 22:59:52 följande:
    Ts, det är väl klart att det finns familjehems mammor och även pappor som vill att det placerade barnet stannar Även om dom mycket väl säkert vet att det egentligen inte är det som är själva uppdraget men jag tycker inte alls att den känslan skulle vara så onormal. Är väl inte ett dugg konstigt om ett barn bott i en o samma familj i flera år om man skulle vilja att det stannade kvar!Tycker faktiskt att det är högst omänskligt om man inte skulle känna så!
    Sen är det inte upp till familjehemmet att avgöra och bestämma om barnet ska stanna och hur länge det ska stanna, det har dom inte ett dugg med att göra för det vet du precis som alla andra som har haft barn placerade att det inte är familjehemmen som bestämmer det utan Soc
    Att det skylls på familjehemmen är en sak, det är helt uppenbart vanligt men i praktiken så funkar det inte så!
    Föräldern får tillbaka sitt barn när det anses att han/hon klarar det, när någon förändring skett och omsorg har blivit möjligt.Har inget hänt och det fortfarande inte finns förmåga, fortfarande inte finns omsorg så ska barnet stanna i familjehemmet!
    Där har du helt fel.
    Min son har varit placerad sen-96 och jag har inte skyllt allt på familjehemmet utan jag skyller egentligen allt på mig sj,men samtidigt är det  socialens fel att det blev så här mellan min son,mig och familjehemmet
    de tog bort all den sociala biten mellan mor och son..
    och för den delen vill jag isf  fråga dig eftersom du tror så mycket på att dom om du har varit med om det så att du kan yttra dig om :"

Föräldern får tillbaka sitt barn när det anses att han/hon klarar det, när någon förändring skett och omsorg har blivit möjligt.Har inget hänt och det fortfarande inte finns förmåga, fortfarande inte finns omsorg så ska barnet stanna i familjehemmet! "

Jag har absolut inte några alkoholproblem hade inte det då heller
    jag har gift mig sen flera år tillbaka
    vi har sammanlagt 8barn som bor med oss av de 8 har 3 flyttat hemifrån och min son är fortfarande på familjehemmet.
    visst är det konstigt jag menar hade vi varit olämpliga så hade vi inte haft något barn boendes hos oss.
    vi båda har jobb
    och vi bor i en 5-rummare
    har stuga,skoter ,stuga,bilar,båt osv
    men ändå får min ena son inte bo med oss 
  • Sandra 227
    Anonym skrev 2011-11-22 16:16:13 följande:
    Väldigt moget att gå till personangrepp.......

Om barnet bott länge,flera år,i familjehem,och kansje var litet när det kom,kan självklart ta skada av att flyttas!

Det kan inte vara så svårt att förstå!.     
    shiit alltså mmm eller vad ska man säga om ditt inlägg...
    Men det går väldigt bra att ta barnen från familjen i vilken ålder som helst fast barnet har rotat sig i att ha sina riktiga föräldrar då är det inget som ifrågasätts..Klart ett barn ska vara hos sina riktiga föräldrar oavsett vad.. socialen får aldrig göra så att barnet eller familjen blir klämda men sånt förekommer det kan jag då lova dig.
    Sen när barnet har tagit barnet från sina egna föräldrar då säger soc ja men du måste förstå att barnet har rotat sig nu han/hon har ju sina vänner och sina "nya" men det var inget snack om det innan då barnet bodde hos föräldrarna..
    otroligt vilket snack från dig alltså..
    och hur kan jag veta det jo,jag har 5 barn ett som bor i en sån familj
    han har börjat droga konstigt va?
    de andra som bor hos mig håller inte på med något varken alkohol eller droger.
    men han gör det och det är nog för att han känner sig utanför denna familj antagligen men soc säger men du måste förstå vilket jävla skitsnack,min son mår förjävla dåligt och hamnade i ett behandlingshem och vad hände efteråt jo,han fick komma tillbaka till den familj.. hade han gjort liknande hos mig så hade de fan i mig inte låtit mig få han honom ...

det är faktiskt svårare än vad många av er tror ... klart ett barn vill ha sina föräldrar
  • Sandra 227
    Anonym (familjehemsmamma) skrev 2011-11-24 22:20:15 följande:
    Jag kan absolut ärligt säga att vi vill att barnet som är placerat hos oss ska stanna hos oss hela sin uppväxt, absolut! Barnet har bott hos oss i 8 år och vi älskar h*n innerligt. . Vi vill adoptera h*n eftersom vi tycker att otryggheten han lever i nu med hotet att en dag behöva skiljas från den enda familj han känner och flytta till sina biologiska föräldrar är orimlig.

Vi har också ett annat placerat barn som kommit till oss som stor och som längtar mycket efter sin mamma och pappa, där är situationen en annan, de kan inte ta hand om h*n men de är i grunden fina friska människor som älskar sitt barn och där önskar vi att h*n en dag skulle kunna bo med dem igen(vilket vi i o f inte tror är möjigt)
    klart att ni vill men det är fel..det är ju inte ert barn.
    och jag hoppas verkligen inte att ni manipulerar barnet på något sätt och vis.
    en vacker dag hoppas jag att ni föräldrar kan komma överens den dagen barnet vill hem igen att ha kontakt för barnets bästa 
  • Sandra 227
    Anonym skrev 2011-12-05 10:37:59 följande:
    Har barnet bott hos dom i 8 år.vore det vansinnigt att flytta hem det igen!!!!

Bra kontakt med bio kan man ha endå!

Barnets rätt går FÖRA bio-förälderns rätt!!!    
    MEN OM BARNET HAR BOTT MED SINA BIOLOGISKA FAMILJ I 8ÅR DÅ ?är inte det vansinnigt att flytta ett barn till ett familjehem då??
  • Sandra 227
    Anonym skrev 2011-12-05 10:51:23 följande:
    Det beror ju SJÄLVKLART på VARFÖR barnet flyttas dit!

Om det blir misshandlat,gravt försummat osv.osv......  
    ja klart om barnet blir misshandlat så ska det ju inte vistas hos sina föräldrar eller blir utnyttjad på annat sätt
Svar på tråden Finns det familjehem som vill BEHÅLLA placerade barn?