• lillajag82

Autism?

Autism teamet i Lund är jättebra!! Min son fick sin diagnos för 2 månader sen..

• lillajag82
    minus62 skrev 2011-06-10 09:21:03 följande:
    En fråga, vid vilken ålder märkte ni på era barn att det var något som var avvikande?
    Jag märkte tydligt vid 2 års ålder men har alltid kännt att det har varit något med David innan dess också..
  • lillajag82
    Jej skrev 2011-06-10 08:47:56 följande:
    Vad skönt att höra att det finns fler som har samma problem som vi.

Jag har en systerson som har fått diagnosen autism. Men min och min systers söner är helt olika. Om min systerson inte får som han vill blir han JÄTTEarg och det har hänt att han slagit sig själv vid de tillfällena. Det är nästan omöjligt att få honom på andra tankar. Men sån är inte min son. Han har alltid varit lugnet själv. Hans problem är ju istället, som jag skrev tidigare, de sociala kontakterna med andra barn. Så när jag pratade med min mamma första gången att det kanske skulle göras en autismutredning på vår son så sa hon att hon inte trodde att han har autism. Han är ju inte alls som min systerson. Men naturligtvis kan man ju ha det i olika grad, men jag vet inte om hon förstår det eller om hon inte vill att ett till av hennes barnbarn ska få den diagnosen. Men jag har i alla fall fullt stöd från min syster, och det känns så skönt. Hon vet precis vad detta handlar om och vi kan prata om det.
    Jej! Autister är olika precis som "normala" är..titta inte och läs inte för mycket på youtube eller på nätet. Se ditt barn som det är.. I början kollade jag på youtube och tyckte att "men så där är ju inte David" MEN..han har fått sin diagnos och då får man lita på det..

men det är hårt att acceptera..det är det..
  • lillajag82

vilken lätt autism då? eller det kunde de inte specificera?

Svar på tråden Autism?