Autism?
Hej allihopa!!!
Skriver här helt planlöst egentligen men behöver få ur mig allt det här. kom för några timmar sen hem efter att jag och min man varit på BUP, vår son har nu genomgått en bas utredning och såklart ville psykologen prata med oss utan sonen med. Efter mycket prat om allt vad som varit på tapeten så att säga så kom hon till slut till kontentan av det hela, hon anser, och hennes kollegor anser att vår 5 åriga pojke helt klart ligger inom ett autism spektrum...
Snacka om käftsmäll!!!!!!
Just nu virvlar tankarna runt i mitt huvud, kan inte koncentrera mig alls och känner mig helt slut och gråtfärdig..
Varför vet jag inte egentligen, har ju hela tiden varit medveten om att han varit sen när det gäller talet, har svårt för kompisrelationer och allt annat som diskuterats här. Men han är framåt, älskar att vara med, kramgo till tusen, enligt alla andra tester normalbegåvad.
Så just nu så ska vi bestämma hur vi vill gå vidare med det här, vill vi ha en andra bedömning eller vill vi ividare till autism-teamet eller bara lägga locket på ???
Vi ville ju detta för att vi båda anser att han kommer att behöva hjälp när det är dax för förskoleklass nästa höst...