• Anonym (sparsam)

present till dagisfröknar

ja min dotter  går på dagis jag tänkte att man kanske ska köpa nåt till de när han slutar till sommaren men vad?
    inga föräldrar vill lägga ihop till nån blomma så jag tänkte att dottern kan ge nåt själv de är 4 fröknar vad ska man köpa vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar på det heller
    kom gärna med förslag

• Svar på tråden present till dagisfröknar
  • Anonym

Jag har aldrig förstått varför just dagispersonal ska ha en present för att de ska gå på semester?
    Man ger ju inte andra arbetare presenter bara för att det blir sommar så varför ska just dagispersonal särbehandlas på detta vis?

• Mamsis

Jag fick en gång en liten påse med badsalt, lugnande badsalt haha Det var uppskattat trots att jag vid det tillfället inte hade något badkar

En liten sak räcker, eller man måste inte ens ha något, dock är det trevligt med en uppskattning för att man tagit så bra hand om folks barn när de själva har jobbat.

• Anonym

Varför ge en present?? Personalen gör väl sitt jobb och får lön!?

• iwantababy

Det skulle nog vara uppskattat med ett "stansat halsband". Typ där det står dagisfröken, världens bästa fröken eller liknanade.

• Mamsis
    Anonym skrev 2011-05-14 11:28:58 följande:
    För att man kanske vill visa sin uppkattning för allt de har gjort för ens barn så att det har trivts och haft det bra på dagis när barnet sen väl slutar.
  • Imasy

Postar en liten kråka här då jag undrar samma sak.

Min son slutar på dagis för gott om ett par veckor och det hade varit roligt att ge någon "tack för denna tiden"-grej från honom till personalen. 

• Linda1976

Dottern slutar nu till sommaren - och jag funderar också...

Min plan är att dels köpa pysselgrejer till avdelningen, och sen nåt personligt till var och en av de 3 fröknarna. Har fram till v 25 på mig, för då slutar hon....

*sliter mitt hår* 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Imasy

Jag har förvisso en idé, om att plantera några små skott från en av våra krukväxter. Dessa växer som ogräs och de kommer kunna fylla alla tre avdelningarna med denna växt inom kort om de vill.

Funderade på om sonen skulle få pimpa en kruka, eller ampel som denna trivs bäst i.  Frågan är ju då bara hur och med vad? Krukor är ju inte det lättaste att få något att fastna på. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-14 11:28:58 följande:
    Håller med. Och varför inte i såfall även ge present till städerskan på dagis och den som lagar maten och sopgubbarna osv.
  • Linda1976
    Anonym skrev 2011-05-14 11:49:45 följande:
    Håller med. Och varför inte i såfall även ge present till städerskan på dagis och den som lagar maten och sopgubbarna osv.
    För att de har inte varit de som stått mitt barn nära under 4,5 år. Våra underbara pedagoger har hjälpt till att göra min dotter till en självständig, självsäker, smart unge som inte tar skit från nån Och då vill jag visa uppskattning till de som stått min dotter nära.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden present till dagisfröknar