Arg katt! Hur hade ni gjort?
Har två katter, en på 11 och en på 9 år, båda har vi haft sedan de var ungar. 11 åringen har börjat vara ute sedan 1 år tillbaka och troligtvis därför blivit mer lynnig och rivirtänkande (hon har alltid varit lättirriterad). 11 åringen morrar och fräser så fort den andra katten går förbi eller visar sig. Hon har även rivit våran son på 1 år, men detta kan vara hans fel... Om jag ska flytta på henne när hon ligger och vilar morrar hon eller jamar argt så jag inte vågar släpper ner henne direkt, vågar verkligen inte gå i klinch med henne- hon är galen när hon blir arg! Hon fräser även ibland när stora pojken på 5 år går förbi henne snabbt.
Jag tycker det känns som att vi måste avliva henne om ingen vil ta över henne, jobbigt att ha en katt som man själv är rädd för. Maken verkar inte tycka att detta är lika jobbigt för varje gång jag tar upp ämnet så säger han att hon kanske skulle få en spruta men diskuterar inte med mig om katten- vad det finns för andra alternativ. Sen går tiden och jag tar upp ämnet igen och han säger samma sak igen. Han tycker det skulle vara jobbigt med att ge henne till någon annan ifall de skulle missköta henne.
JAG VILL INTE VARA BÖDELN SOM BESTÄMMER DET SLUTGILTIGA OCH BOKAR TID FÖR INSOMNING!!!