IG på prov- Anklagad för fusk!
Hej!
Jag går i 8an och har under hela åttan varit dålig på fysik.
I sjuan hade jag mvg och vg på prov men nu i åttan har jag legat på gränsen till godkänt sen vi bytte lärare.
Då är det såhär att vi hade nyligen ett prov som våran lärare sa att var betygsavgörande!
Alltså att provet skulle bedöma betyget mer än närvaron, läxor, andra prov och så.
Jag pluggade STENHÅRT !!
Minst 1 timme per dag i säkert en vecka....
Provet gick jättebra jag kunde alla frågor osv.
När vi då fick tillbaka provet så hade läraren satt en bock bakom alla svar som var rätt och jag hade fel på två frågor av hela 50 stycken!
MEN...! Det var ett stort rött kryss över hela provet och stod IG på.
Han sa att han ville prata med mig efter lektionen.
När lektionen var slut kom han fram och sa att jag fått G- hela terminen så enda anledningen till att jag fått MVG (och högst betyg i klassen!) på detta prov var för att jag hade fuskat???
Så mitt betyg i åttan skulle bli IG eftersom jag dessutom varit borta ca 10% av lektionerna under HELA åttan. (Soc-besök)
En klasskompis till mig som varit borta 25% av alla lektioner, skrivit G och ett VG på tidigare prov men skrev VG på det här stora provet får nu VG i åttans betyg....
Har pratat med rektorn för jag har verkligen inte fuskat men alla på skolans ledning säger att dom inte kan göra något för han är min lärare och han är den enda som vet hur det ligger till....
VAD SKA JAG GÖRA?