Inlägg från: Jennelii |Visa alla inlägg
  • Jennelii

Extremt dålig kondition

Jag vet inte vad jag ska göra, det känns som att jag verkligen inte orkar röra mig. Alltså, jag behöver gå ut och promenera...lagomt skönt och så, hmm....men jag får ju bly i varenda kroppsdel bara jag tänker på att gå ut. Nu har jag gått elljusspåret, vet inte hur långt det är...2 - 2,5 km kanske och det tog 30 min, ändå tycker jag att jag går så fort jag kan men det är så TUNGT att andas och min puls låg på 154 slag/minut när jag var klar. Känner mig som jag är 95 år =( Jag röker inte, är inte överviktig utan bara...så himla lat. Men jag behöver röra på mig, vet bara inte hur jag ska lyckas *blä* hur länge är det såhär jobbigt tro? Hur lång tid tar det innan man tränat upp kondisen någorlunda, så man åtminstone orkar GÅ?? Jag skulle behöva nån som DROG iväg med mig och tvingade mig, har lite dålig självdisciplin....

• Svar på tråden Extremt dålig kondition
  • Jennelii

penapöna: Jo jag skulle gärna vilja cykla men jag lyckas cykla 500 m sen gör det SÅ ONT i knäna, fattar inte...det är omöjligt att cykla. Men det kanske är en vanesak? Kanske blir bättre om man cyklar en kort sväng varje dag...

Sudd: Ja SÅ himla kul är det ju inte att gå i skogen, men elljusspåret ligger precis bredvid och sen vet jag inte riktigt...bara runt här är inte heller så kul, jag menar, inte så mkt att titta på direkt. Jag brukar variera, skogen eller runt hela området här (ca 4,2 km) men det är urtrist så det blir inte SÅ ofta. Jag har ingen kompis som kan följa med, det är lite synd för det är betydligt mkt roligare än att gå själv.

Villes mamma: Ja har jag en barnvagn blir det ju mkt "roligare" att gå men jag får allt vänta tills december (hmm....och pulsa i snön, jippi vad kul *ler*) men det vore skönt att få upp kondisen och få det till en vana att jag ska gå, tills dess.

Tussens mamma: Ja jag går det fortaste jag kan men jag märker att jag kan inte gå så fort längre, inte som förut...men jag försöker iaf =) Men det är verkligen inte roligt...hoppas det känns lättare snart...

• Jennelii

Jag har en stegräknare, det är på ett sätt en bra grej att peppa sig själv lite...att se om man lyckas bättre nästa dag eller om jag går till affären oxå kanske jag kommer upp i lite fler steg... Jag har haft den på varje vaken sekund hela veckan men...hmm...nåja, nästa vecka ska jag väl lyckas lite bättre =)

• Jennelii

Åh...jag tog mig inte ut idag... =( Jag TÄNKTE faktiskt men...ehh....jag har bara varit inne o latat mig idag, får lite dåligt samvete faktiskt....

Svar på tråden Extremt dålig kondition