Extremt dålig kondition
Jag är också i sämre kondition nu än på mycket länge. Och det känns så himla segt att komma igång och träna!
Tidigare har det funkat för mig att inte fokusera på resultat (varken för just den här promenaden/joggingrundan/simturen/gymbeslöket eller på längre sikt) för det gör bara att det känns övermäktigt. Istället försöker jag att bara koncentrera mig på att komma iväg.
Mitt tips är alltså: bestäm dig för en runda som du ska gå (tex varje eller varannan dag) och se bara till att du kommer ut och tar dig runt. Det räcker.
Håll inte på och tänk så mkt framåt utan tänk bara på att _idag_ ska jag gå min runda. När du har gjort det, tänk: Bra att jag kom iväg ut! Och så samma sak igen nästa dag.
Efter bara några veckor kommer konditionen smygande och då kommer du att orka tänka på resultat och då kommer det dessutom att ha blivit kul och ett "behov" att motionera. Lätt som en plätt eller ett träningsredskap från TV-shop!
Alla är ju olika, och du kanske trivs bättre med nåt annat sätt, men detta har funkat för mig. (Tidigare vill säga...) Det visar sig dock om det kommer att funka igen...
Just nu känns det trööögt. Kanske kan vi ha en tråd där vi peppar varandra att komma igång? Det måste ju finnas fler?!
Hejaheja!