• sirisdotter

Anträffbar?

Nej!   Ingen är skyldig att gå omkring med laddad mobiltelefon dygnet runt.   Tja,  om du har bakjour som läkare.  antagligen.   Man kan faktiskt leva utan mail också,  även i dagens samhälle,

• sirisdotter
    Anonym skrev 2011-05-13 22:37:11 följande:
    Är det bara jag som använder nummerpresentatören och kollar vem det är innan jag svara. Typ om jobbet ringer när jag är ledig svarar jag inte.
    Klart  jag använder nummerpresentationen.   Jobbet har skyddat nummer,   vilket också försäkringskassan hade.   Under en längre sjukskrivningsperiod  har man en del kontakt med FK.    Och ibland var det chefen som gjort mig sjuk som ringde....
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2011-05-14 06:38:28 följande:
    Speciellt inte för svärmor.
    Aha - är det så det fungerar?   Jo så skulle jag nog också ha gjort om det funnits nummerpresentation när jag hade svärföräldrar.
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2011-05-14 11:57:00 följande:
    Vi är nog många som gör så för att slippa undan emellanåt.
    Inte lika kul när  man själv blivit svärmor...
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2011-05-14 12:26:00 följande:
    Men det finns kanske orsaker till det. Jag har en svärmor som kan ringa 5 gånger varje dag. Hon ska veta allt. Och jag orkar inte. Har inget att säga. Ska jag berätta att jag bytt 2 blöjor sen sist och diskat efter lunch. Det känns om korsförhör. Jag har fullt upp med jobb och familj. Jar orkar inte redogöra för allt.
    Troligen finns det en orsak,  ja.   Inte den att jag ringer fem gånger per dag i allafall -  snarare en gång i månaden....
Svar på tråden Anträffbar?