• Anonym

Anträffbar?

Är det bara jag som använder nummerpresentatören och kollar vem det är innan jag svara. Typ om jobbet ringer när jag är ledig svarar jag inte.

• Anonym

Det finns telefonsvarare och sms. Om det är viktigt ringer de igen...

• Anonym
    Anonym (Nejdu..) skrev 2011-05-13 23:20:00 följande:
    Samma här.. Och svarar inte för svärmor heller om mannen inte är hemma....
    Speciellt inte för svärmor.
  • Anonym
    sirisdotter skrev 2011-05-14 10:00:55 följande:
    Aha - är det så det fungerar?   Jo så skulle jag nog också ha gjort om det funnits nummerpresentation när jag hade svärföräldrar.
    Vi är nog många som gör så för att slippa undan emellanåt.
  • Anonym
    sirisdotter skrev 2011-05-14 11:59:16 följande:
    Inte lika kul när  man själv blivit svärmor...
    Men det finns kanske orsaker till det. Jag har en svärmor som kan ringa 5 gånger varje dag. Hon ska veta allt. Och jag orkar inte. Har inget att säga. Ska jag berätta att jag bytt 2 blöjor sen sist och diskat efter lunch. Det känns om korsförhör. Jag har fullt upp med jobb och familj. Jar orkar inte redogöra för allt.
  • Anonym
    Mandel skrev 2011-05-15 11:48:18 följande:
    Vad synd. Jobbigt att folk inte begriper.
    Ja, vad gör man med de som vägrar att inse att man har ett eget liv som inte kretsar runt dem.
  • Anonym

Jag tycker att man helt enkelt vägrar att vara tillgänglig. Man nyttjar nummerpresentatören och alla knep man kan. Och bestämmer sig för att min tid är min inte andras. Har man planerat att ligga i hängmattan hela lördagen så har man planer ifall nån vill nåt annat. Vilka planer man har angår ingen annan. Sluta att ge information till dessa energitjuvar!!

• Anonym
    IsDimma skrev 2011-06-21 19:23:25 följande:
    Jag går ofta hemifrån utan telefonen. Nästan jämt faktiskt och det är sååå skönt. Har den nästan alltid på ljudlöst hemma också. Så mig får folk skicka sms till och så messar eller ringer jag när jag ser det.
    Visst är det skönt! Men jag får sura påhopp att jag inte går att få tag i från en del.
  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2011-06-23 11:50:21 följande:
    Introducera henne till Facebook? ;)
    Skulle nog inte funka då varken jag , min man eller systrar är där. Det skulle inte vara kul om hon inte kunde hålla koll på oss.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-24 06:24:59 följande:
    Skulle nog inte funka då varken jag , min man eller systrar är där. Det skulle inte vara kul om hon inte kunde hålla koll på oss.
    Fast hon skulle älska att kunna hålla ännu bättre koll på oss.
  • Anonym
    asta66 skrev 2011-06-21 19:17:45 följande:
    Vi har skaffat varsin mobil med kontantkort. De är alltså inte länkade till oss. Så jobb, svärmor mm har inte fått och kommer inte att få numret. Utan bara min man, föräldrar och syskon och några få vänner. Helt underbart! Rekommenderas varmt`!
    Det ska jag knycka nu är min mobil ska bytas. Så ljuvligt smart!
  • Anonym

Jag undviker gärna att svara i telefonen vissa tider om jobbet ringer då jag vet att det är stor risk för inbeordring. Klart jag svarar om jag är villig att jobba, men annars låter jag faktiskt bli. Har dessutom oftast mobilen på ljudlös eller har den inte ens med mig och hemma är jag ju inte alltid.

• Anonym
    Bambi07 skrev 2011-12-08 16:25:17 följande:
    Och med det menade jag absolut inte att försöka knäppa någon på näsan. Har man ett jobb där det inte är nödvändigt med ett svar direkt så är det klart att man inte ska behöva störas av telefonsamtal hela tiden :)
    Som alltid är det hur andra använder sig av möjligheten att ringa. Om de ringer i tid och otid. Första sommaren jag och min man levde ihop så jobbade jag natt. Ca 18 nätter. Svärmor ringde och väckte mig vid 10-tiden majoriten av dagarna efter trots att hon fått mitt schema. Hon var även ombedd att inte ringa före 1500 då ifall det inte var urviktigt. Viktigt var att ringa 9.30 för att diskutera vilken blå nyans hon skulle ha på gardinerna. Det tog ju bara några minuter sen kunde jag ju sova igen. grrrrrrrrrrrrrr
  • Anonym
    Bambi07 skrev 2012-03-09 13:12:36 följande:
    Ja, då skulle jag också bli jättesur!
    Vad tror du jag vart? Min man hade flera samtal med henne. och hon förstod och skulle aldrig göra så igen. Men inte slutade hon upp för en dag. De hade fått mitt schema. Och om jag jobbat natt var jag ju hemma och svarade i telefonen efter tillräckligt många signaler. Och min morfar var svårt sjuk då så jag ville att mormor och mamma skulle kunna nå mig.
    Men jag fick min hämnd. Sen när hon började ringa på helgmornarna vid 7-tiden så stängde jag av ljudet om jag gick ut och gick eller for någonstans. Så min man fick sova. Och när jag kom hem tryckte jag bort henne på nummerpresentatören!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-08 18:42:55 följande:

Jag undviker gärna att svara i telefonen vissa tider om jobbet ringer då jag vet att det är stor risk för inbeordring. Klart jag svarar om jag är villig att jobba, men annars låter jag faktiskt bli. Har dessutom oftast mobilen på ljudlös eller har den inte ens med mig och hemma är jag ju inte alltid.

Nummerpresentatör är en underbar uppfinning. Speciellt om man jobbar inom vården.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-08 18:42:55 följande:

Jo, vi är nog många inom vården som inte svarar på fel nummer. Min svärmor skulle vara skitsur om hon visste att jag har en mobil men hon inte har numret. För hon ringer jämt. Hemma brukar jag stänga av ljudet när hon ringer.
  • Anonym
    LunaLunatic skrev 2012-05-20 23:50:11 följande:
    Har en vän som ringer 3-10 gånger om dan. Trycker ofta av ringet när hon ringer eller har mobilen på ljudlöst en hel dag. Tyvärr blir mor orolig om jag inte svarar.
    Jag tycker att det är fascinerande att så många måste höra nåns röst flera gånger per dag. Vad är det som ska ha hänt sen sist man hördes. När min svärmor ringer har jag ofta inget nytt att berätta och hon verkar så förvånad. En dag till på jobbet och en lagad middag till. inget intressant.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-09 14:41:05 följande:
    Nummerpresentatör är en underbar uppfinning. Speciellt om man jobbar inom vården.
    Eller har en knepig släkting som inte förstår att det finns mindre lämpliga tidpunkter att ringa.
  • Anonym
    FOA skrev 2012-06-10 22:42:56 följande:
    Ha en speciell ringsignal (alt ljudlöst) för svärmors nummer så behöver du inte ens ta fram telefonen. Välj dessutom den lägsta ljudnivån så väcker den inte barnen.
    Hur gör jag det? På min fasta telefon. För mitt mobilnummer har hon inte.
  • Anonym
    FOA skrev 2012-06-11 18:36:44 följande:
    Anonym: Nej, går tyvärr inte på den fasta telefonen. Hur har du lyckats med att undanhålla svärmor ditt mobil nummer (*imponerad*)?

Min mamma är en sån som kan ringa 3 gånger för att sen börja ringa runt på de andra numren (hem, mannens, jobbet) jag ev kan nås på.

Svärmor däremot skickar sms, emails eller via FB, super smidigt.
    Att undvika att svärmor får mitt mobilnummer var enkelt. Köpte en mobil med kontantkort. Så det finns inga länkar mellan mig och numret. Jag fyllde aldrig i några uppgifter vid köpet och betalade kontant. Så jag kan ha mobil med mig till stranden och svärmor kan inte nå mig. Så skönt! Sen har vi inte berättat att jag har en egen mobil. Svärmor får tro att vi har en gemensam. Men det är mannens som svärmor har numret till.
    Min svärmor låter gladeligen 20-30 signaler gå fram. Och svara vi inte så ringer hon min mans mobil och sen hem osv.
Svar på tråden Anträffbar?