• Bambi07

Anträffbar?

Jag är alltid anträffbar för mitt jobb. Ibland kan de behöva fråga om någon beställning jag har gjort, och då står kunden i butiken och vill ha svar direkt. Visst, det har hänt att jag fått ta en paus från middagen eller liknande men det kan jag ta för mina arbetskamrater.

• Bambi07
    Bambi07 skrev 2011-12-08 16:19:26 följande:
    Jag är alltid anträffbar för mitt jobb. Ibland kan de behöva fråga om någon beställning jag har gjort, och då står kunden i butiken och vill ha svar direkt. Visst, det har hänt att jag fått ta en paus från middagen eller liknande men det kan jag ta för mina arbetskamrater.
    Och med det menade jag absolut inte att försöka knäppa någon på näsan. Har man ett jobb där det inte är nödvändigt med ett svar direkt så är det klart att man inte ska behöva störas av telefonsamtal hela tiden :)
  • Bambi07
    Anonym skrev 2011-12-09 15:22:55 följande:
    Som alltid är det hur andra använder sig av möjligheten att ringa. Om de ringer i tid och otid. Första sommaren jag och min man levde ihop så jobbade jag natt. Ca 18 nätter. Svärmor ringde och väckte mig vid 10-tiden majoriten av dagarna efter trots att hon fått mitt schema. Hon var även ombedd att inte ringa före 1500 då ifall det inte var urviktigt. Viktigt var att ringa 9.30 för att diskutera vilken blå nyans hon skulle ha på gardinerna. Det tog ju bara några minuter sen kunde jag ju sova igen. grrrrrrrrrrrrrr
    Ja, då skulle jag också bli jättesur!
Svar på tråden Anträffbar?