• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-17 22:29:23 följande:
    Just det och det är dom pedofilerna som vi pratar om,inte om dom som vi inte vet om,like lite som vi kan låsa in en mördare som ännu inte mördat.

Men om någon visar våldsamma tendenser så ska man akta sig för den personen,om en person visar sig ha dragning till barn så ska man akta sina barn för den personen.

Att en pedofil titta på barn på lekplatesen är en hypotes som du inte vet om,det är därför ingen rimlig jämförelse.
    Eh, det var ju du som frågade min ang pedofiler som tittar på barn på lekplatsen.

Om man vet att en person är pedofil är det ju bara att se till att inte lämna sina barn ensam med den personen innan de nått puberteten, simple as that.
  • Savant
    Leo1961 skrev 2011-05-18 03:20:04 följande:
    Vad menar du? Förutsättningarna i TS är att pedofilen har gjort sig skyldig till flera grova övergrepp och är dömd för detta. Är man inte att betrakta som kriminell då, eller? Du gör mig förvirrad....
    Jovars det var hela min poäng (aka pedofiler är inte automatiskt kriminella för sin läggning,) men det kändes som att du lämnade saken i ditt sista stycke med att "pedofilen är en slav under sina perversa lustar och kan vara fullständigt livsfarlig för omgivande barn med ytterst allvarliga konsekvenser som följd" osv.
    Men jag kanske missförstod.
  • stresss
    Plutteli skrev 2011-05-18 11:12:12 följande:
    Eh, det var ju du som frågade min ang pedofiler som tittar på barn på lekplatsen.

Om man vet att en person är pedofil är det ju bara att se till att inte lämna sina barn ensam med den personen innan de nått puberteten, simple as that.
    Och om personen då förgriper sig mot någon annans barn så är det någon annans problem....eller?
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-18 11:12:12 följande:

Ja precis och då vill man inte bo nära en dömd pedofil!
  • Savant

är det olagligt att titta på barn på lekplatsen överhuvudtaget ?

Allt jag säger är för att provocera och jag står inte får någonting som jag skriver, eller ?
  • ForReal
    Kojbe skrev 2011-05-18 10:07:41 följande:
    Du tolkar det som du vill ja....
    När jag skrev ang medskyldighet är när man vet någon gör något olagligt inte bara en utan flera ggr och man inte anmäler då anser jag man är medskyldig i de kan få fortsätta med det de gör.

Jag tolkar det som jag vill? Jag tar dig bara på orden du skriver, kan inte läsa något annat. Skulle jag tolka dina ord i inlägget ovan skulle det betyda att du anser att t ex jag är medskyldig om denne man utnyttjat andra barn. Det är ett otroligt starkt uttalande att göra om ett barn, för det är ju faktiskt det dem som blir utsatta för pedofiler är.

Men då tycker du alltså att det i ALLA fall är bäst att anmäla, trots att det inte finns några bevis (dvs. anmälan är värdelös och endast för statistik, man ska inte inbilla sig att man kan fälla någon med ord) och offret garanterat kommer få ett helvete? Jag vill seriöst jättegärna att du svarar på det, och motiverar det.

Ska jag också tolka det som att alla barn förstår och vet vad som har hänt? För det är ju en förutsättning för att de ska kunna anmäla. Så måste säga att det faller liksom redan där, tyvärr.

Det med inte bara en utan flera gånger förstår jag inte, hur menar du? Att en gång är ingen gång? Jag blir förvirrad.

• Teas mamma

Lekplatser är som små dammar fulla

• Teas mamma

Med smarrig småfisk för en hungrig gädda.. Hungern avgör impulskontrollen..

• Plutteli
    stresss skrev 2011-05-19 20:09:46 följande:
    Och om personen då förgriper sig mot någon annans barn så är det någon annans problem....eller?
    Och vad menar du är lösningen? Avrätta alla som man vet har, kanske har eller kan tänkas få dragning till barn?
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-19 20:36:07 följande:
    Ja precis och då vill man inte bo nära en dömd pedofil!
    Helre det än att bo bredvid en icke dömd.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?