stresss skrev 2011-05-20 16:33:26 följande:
Nej, jag tycker inte man ska avrätta alla som har en sexuell dragning till barn. Men om jag vet att en person har förgripit sig på barn, så håller jag extra koll även över andras barn. jag hjälper deras föräldrar att hålla koll, och jag gör vad jag personligen kan för att inte fler barn ska råka illa ut.
Även om jag ser en person som misshandlar barn, som säljer knark till barn, som kör rattfull eller gör andra sakr som har hög risk att skada andra, så vänder jag mig inte åt andra hållet, utom jag gör vad jag kan för att inte oskyldiga ska bli skadade.
Och jag förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att värna om dömda pedofilers lika rätt att umgås med barn och behandlas som alla andra. Man vet att personer som har begått sexuella övergrepp mot barn har en mycket hög återfallsrisk, och persoligen så sparar jag min medkänsla till de drabbade barnen.
Ok, enkel fråga: Har du läst vad jag har skrivit?
Hur som: Vill man måna om att pedofiler INTE ska återfalla i brott så gäller faktiskt just att visa dem viss förståelse, låta dem vara en del av samhället (men med övervakning när det kommer till barn så de inte ska ha sucken av en chans att göra nått), för ju mer marginaliserade de blir, ju mer förföljda och hatade de är och ju mindre chans de har att faktiskt få ihop ett liv, ja ju mer ökar risken att de faktiskt gör något igen.
Om du har lyckats få ihop nån form av tanke om att jag skiter i andras barn och vad en pedofil ev. gör med dem utifrån min kommentar om att man håller sitt barn borta ifrån pedofiler man vet om tills de nått puberteten, så får jag ju säga att du är en mästare på att läsa in saker mellan raderna.