• 3ankommer

Hjälp.... hutlösa priser för förstoringar... eller?

Har varit hos en fotograf och tagit bilder. Nu vill vi göra förstoringar på något av dessa kort och ser till min förvåning priserna!!!! billigaste kostar 950:- och då blir kortet 24*30 (inte särskilt stort med andra ord.) Kostar det så mycket? Kan man ta med korten till en fotoaffär och göra förstoring av kortet direkt, blir det billigare?? Måste veta innan tisdag då vi ska hämta bilderna.

• Svar på tråden Hjälp.... hutlösa priser för förstoringar... eller?
  • 3ankommer

Tack för alla tips o råd. Jag kollade upp det där med om det är olagligt att göra kopior. Hittade en sida på experts hemsida där det stod att det inte var olagligt, så vi provar nog det. Tack alla!!!

• 3ankommer

Så det är så att om jag har ett fotografi av mig när jag var liten så kan jag inte lämna in det hos en fotofirma för kopia eller liknande pga att fotografen som tog det för 28 år sen har ensamrätt på det, menar du det?

• 3ankommer

Nu har vi hämtat bilderna och även beställt 3 förstoringar. Han hade ett super erbjudande där man fick 3 18*24 för 840 kronor och det är det verkligen värt. Bilderna vart super fina. Ett stort tack till Dig Havsblomma för din hjälp inom området!!! HA det så bra

Svar på tråden Hjälp.... hutlösa priser för förstoringar... eller?