• s81

Hur ofta behöver ni dammsuga?

Men oj va ofta ni dammsuger!!

Vi är två vuxna och två stora barn (ett vuxet faktiskt) och 3 håriga katter. Vi har jämt skitigt på golven med kattsand, grus, damm, katthår och diverse smulor (stora som små) men inte sjutton orkar vi dammsuga för det. I bästa fall blir det en gång i veckan men oftast blir det varannan vecka eller till och med var tredje men då mår vi dåligt av att se skiten...

Så, jag har tyvärr inget bra tips på hur man kan hålla rent men däremot skulle jag vilja få tips på hur man får energi till att dammsuga flera gånger i veckan! Tell me!! Kyss

• s81
    Emmi27 skrev 2011-05-15 18:13:17 följande:
    låt dammsugaren stå framme då är det lättare att bara göra det :P Här står dammsugaren jämt framme
    Hehe... vi har försökt med det men det är som att den lyckas gömma sig i skiten...
  • s81
    Emmi27 skrev 2011-05-15 18:27:49 följande:
    skaffa en större dammsugare då, så syns den bättre Drömmer

men om ni är 4 personer  så kanske ni ska köra att 2 av er dammsuger ena veckan och 2 nästa vecka, alltså 2 ggr per vecka
    Jag tror tyvärr det hela bottnar i lathet... vi vuxna är lata och det smittar väl av sig på barnen. Dom kan faktiskt vara bättre än oss och dammsuga deras rum och övervåningen där deras rum är.
    Då har vi nederbotten kvar och det borde ju inte vara så jobbigt att dammsuga om man är två som ska dela på det!? Men det är det... på vardagarna skyller vi på att vi är trötta efter jobbet och säger att vi ska fixa det på helgen men sen när helgen kommer så känns det inte lockande alls att dammsuga.

Sen är det ju inte bara dammsugning som måste göras.... Rynkar på näsan
Svar på tråden Hur ofta behöver ni dammsuga?