• Luullis

Hur ofta behöver ni dammsuga?

Vi bor två vuxna, två barn och två hundar i en 3:a på 80 kvm. Hundarna torkas av innan dom går in och skor tas av i hallen.

Jag dammsuger varje dag. Dammsuger jag på fm måste jag sopa av på kvällen.... tycker att det blir otroligt grusig(vad nu det kommer ifrån?) och smuligt överallt. Syns direkt vid golvlister och sånt....

Vet att folk klarar att dammsuga en gång i veckan, hur gör ni? Hur får ni det att räcka??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 16:35
    OBS! Detta ska inte bli en skyttråd om hur ofta man städar och liknande... undrar mest hur folk gör för att hålla det rent så länge som möjligt!

Snart har jag tre barn och då vill jag underlätta lite...

• Svar på tråden Hur ofta behöver ni dammsuga?
  • Cessan83

borde var dag men 2 gånger i veckan  75kvm 1 hund 2 vuxna grovarbetare 6 katter som går in och ut.....

orkar inte hinner inte..

• mithrandil

Samma här. skulle helst behöva damsuga 2ggr per dag men gör det bara 1 gång.
    2 vuxna + 2 barn. inga djur

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Tant Green

Vi (nja, min man...) dammsuger 1 gång i veckan. Har inga husdjur, och är två vuxna och ett barn.

• UntilTheDark

En gång om dagen, har hund. 

• Jessica82

jag borde dammsuga flera gånger per dag men vägrar :D det får räcka med en gång per dag hallen och köket. resten av huset ca 2 gånger i veckan, storstädar på helgerna..

har 2 barn som springer fram och tillbaka in och ut, en av dom 2 år gammal tappar massor av mat jämt i köket när vi äter :) vill inte ha möss inne så måste dammsugas upp :)

ett tip,s en handdammsugare är kanon.. har ett där man kan ha längre skaft till, smidigt att bara ta det värsta med :)

• Lillsnorre

Eftersom jag inte orkar dammsuga varenda dag, så blir det åtminstonde tre gånger i veckan. Om jag inte jobbar och om jag orkar förstås :) Har en hund som drar in mer skit än vad det fastnar på bildäcken!

• Thursday

Tja, det är ju inte så att det är så vansinnigt rent hemma hos oss så att vi inte behöver dammsuga mer än varannan vecka. Tricket är att sänka sina krav och ambitioner (och att reflexmässigt borsta av kattluddet från saker man tappar på golvet).

• annawestergren

Jag lever efter: "lite skit i hörnen visar att man gjort något roligare" Jag dammsuger ibland 7 ggr om dagen, ibland 1 ggn på 3 veckor... Beror helt och hållet på hur jag mår, vad jag gör och hur mycket energi jag har... Hur grusigt det är skiter jag i fullständigt så länge det inte blir äckligt eller ohygieniskt!!

Orkar jag inte så gör jag inte - allt handlar väl om hur rent du vill ha runt dina barn... Mina har inga allergier eller något dom är nu 10 och 8 år - lite skit i hörnen har aldrig skadat någon och barn som utsätts för basilusker bygger upp ett bra immunförsvar =)

Bara du vet hur du vill ha det! 

• VildVittra

En gång varje helg blir det, min man gör det då. Men i bland dammsuger jag av om det behövs så där en gång till i veckan...Vi är två vuxna, 1 sexåring, 1 ettåring som kryper och en korthårigkatt.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Helwa

En gång om dagen, eller varannan dag. Vi är två personer som smutsar ned ^^

Svar på tråden Hur ofta behöver ni dammsuga?