Hur 17 skaffar man fler/nya vänner som 30-åring?
Jag har väldigt få vänner att umgås med. Eller tja, över huvud taget. Inga gamla skolkompisar eller vänner från förr kvar. Detta blir lite av ett problem när sambon är iväg och umgås med sina vänner (jag är förstås medbjuden, men de pysslar då oftast med sådant som jag inte gillar som t.ex. badminton, hårdrockskonsert, dataspel etc). Handlar det om några tim eller en halvdag har jag inga direkta problem att umgås med mig själv och med min hund. Kan sysselsätta mig själv hyfsat bra ändå. Men när sambon var iväg i några dagar senast blev det ganska jobbigt och trist när "alla" i min lilla lilla umgängeskrets var upptagna med annat.
När jag var singel var det annorlunda. Inte för att jag hade så väldigt många fler vänner då heller, men man dejtade och träffade mkt folk (läs killar). Men inte kan man nu ta kontakt (?) med främmande tjejer och fråga om man ska hitta på nåt. "Ragga upp" killar som kompisar på nätet t.ex. känns heller inte OK. Tror dock jag har lättare att umgås med killar av nån anledning. Kanske för att de visar intresse (för nåt annat än vänskap tyvärr). Lägga ut annons om "vänner sökes" känns smått desperat och sorgligt.
Är det bara att gilla läget eller..?