Klyddigt
Vet du om det finns andra regnbågsfamiljer i närheten av er? Jag tänkte att i alla fall sexåringen, men kanske även fyraåringen, skulle ha utbyte av att träffa andra barn som har två mammor. Att se att det inte är något konstigt.
Vet du om det finns andra regnbågsfamiljer i närheten av er? Jag tänkte att i alla fall sexåringen, men kanske även fyraåringen, skulle ha utbyte av att träffa andra barn som har två mammor. Att se att det inte är något konstigt.
Jag måste ju säga att rubriken tyder på att du kommer söderifrån snarare än norrifrån. Det säger förstås inget om var du de facto bor, men ändå.
Kom till öppna förskolan för regnbågsfamiljer! Det är i Malmö tredje lördagen i varje månad, det vill säga nu på lördag. Titta här: www.regnbagsbarn.nu/
Är du med på facebook har föreningen en grupp där som heter just Regnbågsbarn.
Javisst. Det har kommit par utan barn helt och hållet också, någon gång, och det verkar ju som om dina barn kan ha utbyte av det. Jag har nog aldrig stött på ett så stort barn som en sexåring där, dock, men även om det inte finns några kompisar direkt så kanske hen tycker att det är mysigt att ta en fika och se att det finns andra barn med två mammor.
Vassego. Hör av dig om du vill ha vägbeskrivning eller något.
Kom och häng med oss i regnbågstråden/-forumet här på FL. Vi bits sällan. Det är kanske inte så mycket action där, men ibland, så...