Inlägg från: Anonym (Amor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amor)

Klyddigt

Har ganska nyligen separerat då jag förälskade mig i en tjej. Har 2 barn med mannen o har idag delat vårdnad. Jag o tjejen har det underbart bra!!

Problemet är att mitt ena barn har så svårt att hantera situationen, vilket jag har full förståelse för, därför tar vi det långsamt... Hur gör man smidigast?? Hur förklara??

Problem 2 är att jag o tjejen snart vill börja bilda familj.. Har hittat en donator.. Hur ska vi göra..Ska han stå med på papper eller hur tänker ni??

Detta är mitt första förhållande med en tjej så känns lite ensamt då jag inte har någon att prata med kring detta..

Hoppas på vettiga svar!  :)

• Svar på tråden Klyddigt
  • Anonym (Amor)

Känner mig bortkommen i detta.. som sagt min första relation med tjej...

• Anonym (Amor)

Vi är 29 :)  Mina små liv är 6 o 4 :)
    Har ju varit tillsammans ett bra tag nu...
    Klyddigt var mest kring Xet osv ;)

• Anonym (Amor)

Vi tänkte göra det hemma själva.. så då blir vi ju inte föräldrar båda om inte papper skrivs?? eller??  :)

• Anonym (Amor)
    Gaytjej skrev 2011-05-15 18:31:25 följande:
    Gör ni en heminsemination så måste ni göra en närståendeadoption för att den som inte burit barnet ska få bli juridisk förälder. Detta förutsätter att donatorn inte ångrar sig och vill ha vårdnaden (!) och att ni är gifta...

Under Planerar barn-regnbågsfamilj kan du ställa mer  frågor om sånt här, där hänger regnbågsfolk som ska starta, är mitt upp i bebisverkstaden eller redan har trasslat sig förbi allt det där och fått sig en knodd :)

Lycka till!

PS Hur man ska göra med barnen har jag inga idéer mer än att jag antar att det är svårsmält att mamma får en ny partner, oavsett kön.. Låt det ta sin tid! När det gäller den samkönade biten så finns det ju många barnböcker med regnbågstema. Malins mamma gifter sig med Lisa finns det en som heter t ex, har inte läst den själv dock. Prinsessan Kristalla från Sagolikt Bokförlag verkar vara en höjdare. Osv osv! 
    Om han vill stå med på papper..kan jag ändå bli juridiskt inblandad??
  • Anonym (Amor)

Nej tyvärr så är vi de enda i vår omkrets :( 

• Anonym (Amor)

Har kontaktat en familj..men de var inte intresserade utav nya bekanskaper tyvärr...
    Sen vet jag ej var vi ska vända oss för att lära känna andra par... 

Vi bor utanför Ystad

• Anonym (Amor)

Men vi har inga barn tillsammans än.. kan man komma ändå??

• Anonym (Amor)

Ok, tack  :)

• Anonym (Amor)

Är en blug perosn så måste nog tänka lite innan jag dyker upp hihi

• Anonym (Amor)

Nu har dett gått en tid..kommit på att det snarare är jag som är problemet..tycker det är känlsigt o lite läskigt med alla nya känslor..
    Hon pratar barn m.m. HJÄLP säger jag bara 

Svar på tråden Klyddigt