Inlägg från: Valkyriia |Visa alla inlägg
  • Valkyriia

Smink till 4-åring?

Min dotter älskar allt som har med kläder o smink o smycken att göra (och ändå så har hon itn emig att ta efter) men hon kan ta det sminket jag har o omsorgsfullt måla sig i timtal framför speglen samt klä ut sig i allt från mina gammla BHar till sina klänningar bara för att hon tycker det e fint (detta börja hon med runt treårsåldern.. Och det håller i sig än (är 4½) Jag tycker att så länge vi ändå är hemma så gör det ingenting. .Är lätt at tfå bort och hon vet att hon inte får måla på väggar lr nån annanstans än just i ansiktet lr magen lr vad det nu är hon sminkar.. + att nån brukar ändå alltid hålla ett öga på det :) jag själv har sminkat henne ett par gånger när hon har velat vara extrafin, och då vill hon alltid att man ska ta foto (hon är helt foto-tokig) så hon kan få se hur det ser ut sen.. Säger själv vad hon tycker är snyggt och vad hon aldrig skulle vilja sätta på sig (klädmässigt)

Så att låta bli att köpa smink till en 4¨åring bara för att man tycker det e sexistist..låter lite skumt i mina ögon. Vill de själva så ska man väl inte undergräva den viljan? De lär ju ändå använda det när de blir äldre.. ;P

Svar på tråden Smink till 4-åring?