Vikten efter bulimi...
Jag har anorexia med bulimiska tendenser, men jag kanske kan svara ändå. Jag är normalt smal, och vägde strax under 50 kg innan jag blev sjuk. Svalt mig och kräktes i ett år och gick ner till runt 44 kg. Nu har jag börjat äta igen (sen början av mars) och har gått upp nästan 4 kilo. Jag tycker själv att jag ser skitfet ut, men med tanke på att jag tyckte jag var snygg när jag vägde 49 innan jag blev sjuk, så kan jag ju inte vara fet när jag väger 47.
Jag hade (och har fortfarande) ont i magen av att äta, blir hungrig jämt, inte som när jag inte åt och kunde gå en hel dag utan att ens bli hungrig. Nu blir jag hungrig bara pang sådär, och äter jag inte mår jag illa och får magkatarr. Har också blivit väldigt trött. Min behandlare sa att det brukade försvinna efter 2-3 veckor, men nu har det gått tre månader och jag känner mig fortfarande väldigt obekväm i magen och kroppen.
Normalt vill de ju att man ska gå upp 0.5-1 kg i veckan (vilket är extremt mycket enligt mig) men det är svårt att gå upp i vikt snabbt. Man måste ofta äta mycket mer än man tror för att gå upp i fettvikt (vatten och avföring kan man samla på sig utan att för den skull faktiskt gå upp i vikt).