• Anonym

Sertralin Teva 50 mg

Hejsan!
    Någon som äter Sertalin Teva 50mg för panikångest??
    Fungerar dom bra??

Jag äter nu Citalopram 40mg men dem fungerar inte längre så va till läkaren
    igår och fick Sertalinen utskriven istället.. Ska börja o ta dem på fredag, en halv.. sen en hel
    efter en vecka.. hur upplevde ni den??

Står såmycke läskiga saker på nätet.. självmordstankar osv.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Sertralin Teva 50 mg
  • Anonym (Hej)

Sertralin teva är som Sertralin aktavis gissar jag. Samma medicin, olika tillverkare. Mitt barn (10 år) har ätit 50mg Sertralin i ett år för ångest och oro. Jag har inte märkt något otrevligt med den medicinen. Tvärtom bara positivt. Nu är det säkert olika för olika personer, men här funkar den toppen i alla fall. 

• Anonym (M)

Äter oxå S för panikångest mm. För mig har det funkat jättebra!

• Anonym

Låter bra :))
    Men hur va dom första veckorna?
    Fick man extra mycke ångest eller något liknande?? 

• Anonym (M)

Jo, fick extra PÅ och en obehaglig hjärtklappning, men jag visste ju att de skulle bi så.

Härda ut den första tiden, det blir bättre

• Anonym

Jag hamnade på psyket och fick fel på sköldsköteln när jag började med sertralin. Så har bara dåliga erfarenheter av dom men alla är vi olika och förhoppningsvis funkar dom för dig. Vill tipsa om valdoxan som är ett ganska nytt preparat men har inga biverkningar på sex och vikten. Värt och kolla upp kanske. Hoppas allt går bra!!

• Anonym

Jag äter sertralin 50mg och gjort i nån månad...mådde bra första tiden men sedan några veckor mår jag sämre igen...är sååå trött och konstig i skallen, känns som om klockan bara går och jag liksom inte är med....ska till läkaren snart igen. Har ätit effexor tidigare och tycker de var kanon.

• Anonym

Jag hoppas verkligen medecinen ska hjälpa mig o inga obehagliga biverkningar eftersom
    jag e mammaledig med en 3månaders bebis..! 

• Anonym

Ni som inte fått posetiv reaktion på tabletterna.. Fick ni dem för ångest eller depretion?

• emchristina

Jag äter dessa just nu.  Hade Krka tidigare men är ju inte direkt någon skillnad, bara olika märken och priser. Jag tycker den fungerar bra. Har inte fått panikångestattacker i såna situationer som jag borde få dom i vanliga fall. Så jag är nöjd :)

Däremot tycker jag inte att dom hjälper speciellt mycket mot depressioner och social fobi... Som jag också har problem med.

• Anonym
    emchristina skrev 2011-05-17 22:26:33 följande:
    Jag äter dessa just nu.  Hade Krka tidigare men är ju inte direkt någon skillnad, bara olika märken och priser. Jag tycker den fungerar bra. Har inte fått panikångestattacker i såna situationer som jag borde få dom i vanliga fall. Så jag är nöjd :)

Däremot tycker jag inte att dom hjälper speciellt mycket mot depressioner och social fobi... Som jag också har problem med.
    Kände du någon extra ångest dom första veckorna??
Svar på tråden Sertralin Teva 50 mg