Sandra 01 skrev 2011-05-21 23:29:35 följande:
Ja, Citalopram är den ända jag har testat...har inte tagit den så länge men den funkar än så länge. Visst ibland kan jag känna av lite oro, men än så länge kan jag "skylla" på biverkningar av den höjda dosen.
Alla är vi olika och vissa mediciner fungerar bättre än andra. Så får du tänka! Ta det inte som ett "nederlag" att citalopram inte fungerade för dig. Nu har du chansen till den nya medicinen som förhoppningsvis ska fungera bättre :)
Panikångest attacker va det ända jag tänkte på innan oxå. Man får liksom oro och ångest av att få oro och ångest. Det är helt förståeligt! En panikattack är något fruktansvärt att va med om! Har du pratat med någon psykolog!? Kan vara till stor hjälp. Jag gick tillsammans med en psykolog genom en bok som heter "fri från panikångest" (tror jag) Den boken innehåller massa övningar som man kan använda sig av.
Jag har en syster som oxå har panikångest sen 10 år tillbaka. Har fått mycket stöd sv henne. Vi är absolut inte ensamma om detta!! Om du känner att du får panik, försök att slappna av och andas med magen. Tänk på att det inte är något farligt och låt paniken komma. Du ska inte kämpa emot, då blir det bara värre! Paniken kan inte döda dig! Glöm inte det.
Ett annat tips är att skaffa information om panikångest. Kunskap i området ger en en annan förståelse.
Jag kan nästan lova dig att din ångest kommer att bli bättre! Du måste bara hålla ut! Jag försökte själv att få min ångest att släppa i ca 6 mån, innan jag insåg att jag va tvungen av att ha hjälp i dom av medicin. Men innan den senaste panikattacken så var det över ett år sen jag hade ångest senast. Man mår inte så dåligt för jämna!! :)
Lycka till! Håller tummarna för dig!
Det e supersvårt att acceptera när attackerna kommer.. man känner sig ju döende..
Man tror man ska sluta andas o svimma :(
Jag kan liksom inte slappna av.. känns som jag måste tänka på o andas..
Hoppas verkligen att dom nya tabletterna ska hjälpa mig.. man blir ju tokig.
Undra om d finns några tabletter man kan ta nu i början innan sertralinet hjälper?
Alltså sånna som kan ta bort attackerna om man tar en när dom smyger sig på??
Har Atarax.. men de va länge sen jag fick dom utskrivna..
Får nog ta o ringa doktorn på måndag o fråga..