Tack för all support här! Bara snubblade över den här sidan när jag letade info om självskadare för några veckor sedan.
Tänkte bara skriva vad som har hänt i natt...
Han stack. Vi var så otrevliga mot varandra på eftermiddagen/kvällen, jag var så arg över att han bara fräste och var elak mot mig. Förstod inte vad jag gjort för fel. Han undvek mig hela kvällen, men skickade ett sms när jag handlade att jag prioriterade sånt framför honom... När jag åkte och handlade hade jag en tanke om att ringa psyk medan jag var ute, men när sms:et kom blev jag så arg att jag åkte direkt hem för att fråga hur han kunde säga något sånt.
När jag gick och la mig avslutade jag med att säga att jag hade uppfattat hans förolämpning när han gick ut från ett rum när jag kom in osv, så han kunde vara nöjd. Han blev skitarg, men svarade ändå inte på frågan vad jag gjort för fel.
klockan 2 i natt ringde telefonen. Då låg den på golvet utanför sovrummet. Det var han som ringde för att säga att jag skulle kolla min mail. sen la han på. På mailen var det ett riktigt ilsket meddelande om "att var det någon som var förolämpad så var det han. JAg hade sagt i flera dagar att jag skulle ringa psyk, men gjorde det inte, istället satt jag vid datorn och spelade idiotspel. Han tolkade mitt beteende som om att jag ville att han skulle ta livet av sig. Egentligen skulle han göra det framför ögonen på mig, men då skulle jag väl njuta".
Bilen var borta. Jag ringde polisen. De letade, jag väntade. Jag lämnade massor med sms på hans mobil och pratade in meddelanden på telefonsvararen.
En stund senare hittade jag förlovningsringen på köksbordet, då bröt jag ihop.
Polisen kom och tog upp anmälan, då ringer sambon! Han kommer hem efter ett tag, polisen pratar med honom och bedömer att han behöver hjälp. Så vi kom till psyk tidigt i morse och nu är han kvar där. Ska få ECT behandling redan i morgon. Nu ska jag åka dit med lite saker. undrar om han vill träffa mig, är fortfarande arg på mig. men det får jag ta, alla säger till mig att det hör till hans sjukdomsbild.
Kram på er, skriver mer när jag kan. ikväll kommer vårt barn hem också, så skönt att han var hos mormor när allt detta hände.