Jag har ju försökt ta upp de på 2 snälla sätt men de verkar som att han bara skiter i de. och här blir jag lite lat oxå, jag har levt själv i 4 år... jag klarar att vänta på att träffa en annan kille som det funkar lika bra med men som bryr sig om sig själv.
Jag behöver en kille att hålla i, inte en att uppfostra.
samtidigt så finns ju den andra sidan med, allt annat känns så jävla bra!
Prova att ta upp det mer konstuktivt då? Prata med honom och förklara att det faktiskt känns sådär jäkla bra som du beskriver, men att du faktiskt känner dig obekväm och inte upplever det som särskilt hygieniskt. Knata iväg till apoteket redan innan samtalet och ladda upp med mjuk tandborste och specialtandkräm då, så kan han inte
smita. Erbjud dig att hjälpa honom något att röja upp i hemmet (varför inte, man hjälps ju åt) och be honom hålla det snyggt fortsättningsvis, iallafall när du är på ingång.
Vänligt men aningen bestämt iallafall. Om han fortfarande inte lyckas anpassa sig, vilket ju faktiskt det mesta i förhållanden handlar om , så kanske du bör tänka på refrängen då? Då har du iallfall försökt, på flera sätt. Då ligger bollen hos honom skulle jag vilja påstå.