Inlägg från: Sarah f |Visa alla inlägg
  • Sarah f

Foster som lever efter aborten

Här och nu skrev 2011-05-27 10:32:48 följande:
    SLIPPER göra abort? Man är ALDRIG tvingad till abort, så länge barnet inte kan överleva o inte ens då, även om det är att föredra. Gå emot sin natur? Om god fostran finns behövs varken fosterfördrivning eller abort i de allra flesta fall.
    Det behöver knappast ha med fostran att göra att man hamnar i en oönskad graviditet.

Du har aldrig varit i situationen där du behövt göra abort, du har sluppit. Andra har en annan upplevelse.

Att avstå sex för att man inte vill ha ett eventuellt oönskat barn är att gå emot sina drifter. Sex medför ansvar och man kan ta sitt ansvar på olika sätt. För vissa innebär det att inte föda ett oönskat barn.
    din moral är rätt uppblåst, som om man kan tänka bort alla problem. Så enkelt är det inte. Roligt för dig att ditt liv saknar problem och synd att det innebär att du sitter och pekar finger åt dem som har det svårt.
  • Sarah f
    Här och nu skrev 2011-05-27 10:58:13 följande:
    Drifter kan medföra risker och kan behöva hållas tillbaka. Jag saknar inte problem, men sätter mig inte i situationer som får så stora konsekvenser.
    DU gör inte det, inte hittills i  alla fall om man ska tro dig.
    Vår diskussion påminner mig om en bekant som gjort fyra aborter. Detta till trots hade hon ett halssmycke från en pro-life organisation med fötter i silver gjorda från ett avtryck av ett foster i vecka 13 påstods det. Hon talade högt och mycket om att kvinnor inte borde få göra abort, men gjorde det själv både före och efter värsta utbrotten. Det ryms ofta mycket skam och sorg bakom hårda moraliska fasader.

Var lite ödmjuk inför att livet är olika för andra än du själv, det kommer du att tjäna på i längden.
  • Sarah f
    Här och nu skrev 2011-05-27 11:16:33 följande:
    Jag är snart 40 o snart inte fertil mer så jag lär klara mig. Abort är inte helt otänkbart o höll på att bli aktuellt i ett läge men det ska jävligt mycket till. Det är så enkelt att om man inte sätter sig i situationen för stora risker, behöver man sällan ta konsekvenserna.
    det vet du inte, jag är 44 och gravid i detta nu.
    Jaag tycker det är trist att varje gång man ska diskutera med en abortmotståndare så ska argumentet "man behöver inte ha sex om man inte kan skydda sig eller ta hand om barnet som kanske blir" eller "man kan ta hand om ett barn om man vill" bli ledande och dra löje över meningsutbytet.
    Titta dig runt om i världen och säg mig att det bara är att lösa problemet genom fastare uppfostran?

Var i stället glad för varje unge som får föräldrar som vill uppfostra sitt barn, istället för att vilja straffa ut människor för att de blir gravida oönskat.
  • Sarah f
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-05-27 11:25:22 följande:
    Händelser som är utanför föräldrars kontroll, dåliga föräldrar, en samhällsbild som främjar en viss syn på sex, grupptryck, förväntningar, sexuella drifter och så vidare.

Om alla var perfekta med ett perfekt liv och en perfekt uppfostran skulle inte problemen finnas, problemet här är att du menar att alla kan bli perfekta vilket inte är realistiskt.
    Perfekt är dessutom inte ett absolut begrepp, det är ytterst subjektivt. Ska vi önska mer fascism, tro?
  • Sarah f
    Här och nu skrev 2011-05-27 15:36:53 följande:
    Jag skrev SNART INTE FERTIL mer. I många länder finns förbjud mot p-medel, dålig tillgång eller att man inte har råd till det. Så är inte läget här. Beklagligt att det finns personer som anser att det bara är att göra abort om man inte vill ha barn. Första verktyget om man vill ha sex borde vara skydd som används rätt.
    Abort är knappast första verktyget. Din uppfostran har inte direkt innefattat att syna bevisen innan man dömer.
  • Sarah f
    Pigeon skrev 2011-05-28 19:52:34 följande:
    Så du är nöjd med att en kommité (eftersom ingen ensam ska ha den rätten) sitter och bedömer huruvda den ena eller andra kvinnan ska få abort efter v 18?
    Det är en bra ide! Så skönt att det är så det fungerar numera!
  • Sarah f
    Här och nu skrev 2011-05-28 19:38:19 följande:
    Man ger inte alltid den medicin som tar död på fostret o ingen medicin funkar för alla. Fast jag vill inte kalla det medicin utan avlivnings-preparat.
    Är det viktigt för dig att benämna saker på ett visst sätt får du det. Att sedan andra inte kan kommunicera med dig för att du vill färga uttryck med din egen princip eller affekt kanske är en bisak.
    Ofta är det bra att vara saklig när man framför åsikter, så att de som inte redan håller med får en chans att reflektera.
  • Sarah f
    mamma810 skrev 2011-05-28 18:37:33 följande:
    Jag tror på en fördjuping i varje fall och människa för att minska aborterna. Det är i många fall bara att förskjuta problemen, det är många som gjort aborter som droppar in hos vuxen psyk efter några år och ångrar sig..om någon bara tagit klokt hand om dem från början hade de kanske gjort ett annolunda val- eller i alla fall haft ryggrad att stå för sitt val.
    Hur ska man hinna med det på ett fåtal veckor, tänkte du?
  • Sarah f
    Här och nu skrev 2011-05-28 19:42:17 följande:
    För att de ska lida antagligen.
    Jag tycker uppriktigt synd om dig för din syn på människor.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-05-30 08:43:14 följande:
    EN sperm eller ett ägg innehåller inte hela genomet. Hela genomet finns först efter befruktningen.
    Jag kan inte definiera en specifik tidpunkt i fosterutvecklingen, och det är förmodligen olika från fall till fall,
    där fosteret så att säga "vaknar" och kan göra någon form av rudimentära förnimmelser, men eftersom jag
    inte vet när det sker så skulle jag om min fru blivit gravid inte uppmana henne till abort utan vilja att abort undveks.
    hur skulle du ställa dig till abort om din kvinna inte på några villkor vill föda ditt barn?
Svar på tråden Foster som lever efter aborten