• sasan

lchf

Hej!
    Jag har kört Lchf i 2 månader och tycker det går bra med maten och allt, MEN första månaden gick jag ner 3 kg wow!! men sen har det tagit stopp! knappt ett halvt kg senaste månaden :( Äter precis som jag gjort från början och har tom börjat röra på mig mer senaste månaden men typ inget händer?!
    Nån som känner igen sig? nån som fått igång viktnedgången igen efter ett stillestånd? isf hur??
    Tac ksam för hjälp och svar :)

• sasan

Trodde grejen var att man skulle äta mycket fett? Jag läste nånstans att för mycket salt är "farligt" oxå då det binder fett. Tycker det mesta man äter är ganska salt, bacon skinka ostar osv...?
    Det var så enkelt i början tyckte jag men nu blir jag bara mer o mer förvirrad.
    Jag väger oxå 60kg har gått ner från 63. 60 vägde jag innan graviditeter så min kropp vill nog gärna ligga där, men jag vill ner åtminstonde 4 kg till. Jag kanske är en av dom som inte går ner av LCHF helt enkelt :(
    Men jag ska ge det minst en månad till iaf :)

• sasan
    Candylicious skrev 2012-02-05 17:01:44 följande:
    Sorry att jag glömde tråden, men ni har ju hittat recept på äggmjölk själva ändå! Mitt morgonkaffe består av 1 ägg, 2 msk (saltat för guds skull!) Smör, 2 tsk snabbkaffe och 2 dl kokande vatten. Står mig länge på det! Som ett mirakel hittade jag även fiberhusk i affären idag! Low carb, och speciellt high fat här i Australien är nog bland det värsta i folks ögon, jag tror mördare har högre respekt än någon som äter FETT! Nope, margarin, lightprodukter och diet shakes är det som gäller... I alla fall, idg gjorde jag pannkakor på mitt nyinköpta fiberhusk! 2 ägg, 2 dl grädde, 1 msk fiberhusk och en nypa salt. Låt svälla 10 minuter och grädda i massa smör. Jag överdriver inte det minsta när jag säger att det smakade som riktiga pan
  • sasan

hmm blev nåt fel när jag skulle skriva sist...:)

Jag provade iaf pannkakorna igår men använde physsylium mjöl ist då det var vad jag hade hemma, det blev en rätt tjock seg smet men det gick att grädda när jag fick in snitsen! grädda på låg värma en längre stund så är det lättare att vända dem, fluffiga goda pannkakor blev det :)
    Idag fick jag hem grejer som jag klickat hem från bodystore; bl.a shirataki nudlar och shirataki fettucine samt Sötin, nån som provat nåt av dessa?
    Använder ni nåt annat sötningsmedel nån gång och isf i vad?

Svar på tråden lchf