Inlägg från: Candylicious |Visa alla inlägg
  • Candylicious

lchf

Jag gjorde min första äggmjölk igår! Ägg, smör, vatten, pulverkaffe och det blev supergott! Enda, och ganska stora, misstaget var att jag inte använde osaltat smör, kaffe med salt är ingen höjdare direkt haha! Gjorde om och gjorde rätt idag och det blev som en perfekt latte!

• Candylicious

Sorry att jag glömde tråden, men ni har ju hittat recept på äggmjölk själva ändå! Mitt morgonkaffe består av 1 ägg, 2 msk (saltat för guds skull!) Smör, 2 tsk snabbkaffe och 2 dl kokande vatten. Står mig länge på det! Som ett mirakel hittade jag även fiberhusk i affären idag! Low carb, och speciellt high fat här i Australien är nog bland det värsta i folks ögon, jag tror mördare har högre respekt än någon som äter FETT! Nope, margarin, lightprodukter och diet shakes är det som gäller... I alla fall, idg gjorde jag pannkakor på mitt nyinköpta fiberhusk! 2 ägg, 2 dl grädde, 1 msk fiberhusk och en nypa salt. Låt svälla 10 minuter och grädda i massa smör. Jag överdriver inte det minsta när jag säger att det smakade som riktiga pannkakor!

Svar på tråden lchf