• Sigrid

lchf

Jag har ätit LCHF sedan augusti 2011 och mår jättebra av det.

Jag delar med mig av mina recept på min blogg:
    vardagfest.blogspot.com

Jag vet att många har svårt i början med att komma på vad man ska äta istället för potaits/pasta eller ris och här kommer några förslag:
    Blomkålsris
    Kokt blomkål
    Äggstekt blomkål
    Blomkålsmos
    Stekt blomkålsris
    Kokt vitkål
    Stekt vitkål
    Zucchinipasta
    Stekt riven/strimlad squash
    LCHF-pasta
    En vanlig sallad
    Gräddstuvad savoykål
    Fänkålsgratäng
    Rättikagratäng
    Cole slaw
    Broccoli

LCHF till vardag och fest - vardagfest.blogspot.com
  • Sigrid

Jag har testat äggmjölk en gång i kaffe och det var jättegott. Vet inte varför jag inte gjort det fler gånger. Blev sugen nu när ni skriver om det. Jag blandade i vaniljpulver då och det blev supergott.

Någon som testat äggmjölk blandat med kakaopulver? Vilka proportioner ska man använda?

Trevlig helg alla!
    Snart blir det plockmat här hemma: räkor, ägg, majonäs, avokado, korvrullar och ostar. Mums!     

• Sigrid
    mammisnilla skrev 2012-02-10 08:06:56 följande:
    Hej på er. Nu är det fredag igen. Är det någon som har tips på god fredagsmat? Snacks? Ska åka o jobba nu, men sedan blir det storhandla. Då skulle det vara kul med recept eller tips på nott extragott till kvällen. Ha en bra fredag alla och trevlig helg// Nilla
    Plockmat är min favorit på fredagar. Ostar, skinka, korv, ägg, avokado, räkor...

Eller varför inte tacogratäng:
    http://vardagfest.blogspot.com/2012/01/tacogratang.html
    gillas av både vuxna och barn.

Jag älskar lax och avokado. Mums!

Idag blir det saffransfisk och broccoli här hemma. Ska bli gott.
  • Sigrid
    Labolina70 skrev 2012-04-12 07:05:20 följande:
    Hej, hej!

Är det nån som läser den här tråden fortfarande?

Jag behöver hjälp mot min hunger! Jag kör ganska strikt tycker jag men jag är aldrig mätt. Vad gör jag för fel?
    Idag har jag ätit tre kokta ägg med en matsked majonäs och en kopp te med en stor tesked kokosfett till frukost. Men jag är fortfarande hungrig.

Hur mycket äter ni på en dag? Jag har inte gått ner nånting än och känner mig så frustrerad. Enligt vissa ska man äta tills man är mätt, medan andra menar att man ska tänka på kaloriintaget. 

Jag äter tills jag blir mätt och äter igen när jag blir hungrig. Jag tittar inte på klockan och jag räknar inga kalorier. Om du ständigt är hungrig kanske du äter för lite fett. Lägg in ett mellanmål mellan frukost och lunch med lite nötter, ost eller något äggigt för att se om hungern försvinner. Sen vet jag inte hur länge du kört LCHF och hur länge du kört ganska strikt. Är du i starten så kan man känna sig hungrig innan kroppen ställt om sig.
Svar på tråden lchf